New Dawn skrev 2020-03-07 00:03:39 följande:
Nej du, den gubben går inte.... Du måste tro att jag är vääääldigt korkad som inte ser igenom dina inlägg.
Om du nu tycker att TS verkar vara lättsam och avslappnad finns ingen anledning att dra paralleller till egenskaper som "tröttsam och överspänd"
Om nu TS är lättsam och avslappnad och dessutom visar kärlek, vilket det låter som, är det just förmågan till kåthet och lust som brister, men det är hon olycklig över och vill få rätsida på, men om TS kille har samma inställning som du....
"Öhhh....vi måste ju knulla... Fattar ru väl... Annars drar jag till mina goa grabbar..."
Ja sex är viktigt i en relation, men det är också förståelse, och en vlja att möta den andre i de svårigheter som uppstår. Dina ord om tröttsam och överspänd tjej vittnar om allt annat...
Jag tror tyvärr att det inte är helt ovanligt att män anser just detta, att kvinnor är "krångliga" och "tröttsamma" när sexlusten brister, och då är det inte så lätt att komma vidare, för, förutom att kvinnan redan är besviken över den bristande lusten och funktionen, får hon veta att hon är tråkig, tröttsam, krånglig och överspänd och DET gör INTE saken lättare.
Sååå.... Vad är din idé... Att lämna killen så att inte HAN ska vara utan sex.... Några råd hur de ska hitta lust finns INTE.... Bara en uppmaning att ha sex... annars kan HAN ju lika gärna vara med sina killkompisar....
1) TS kan naturligtvis gå till en sexterapeut ensam eller ihop med sin man för att försöka komma åt sin lust igen 2) TS kan naturligtvis läsa på vad sviktande libido kan bero på 3) TS kan tillsammans med sin man fundera på omständigheter i vardagen som kan öka lusten - TS kan sluta mobilsurfa, sluta se på TV-serier, lägga sig tidigare, ha mysigare mornar i sängen, massera varandra mer, duscha ihop, motionera mera osv. 4) TS med partner kan diskutera hur de skulle kunna leva ihop jämställt och respektfylld för båda - måste han tvingas till celibat, kan de ha sex halvdåligt nån gång om året, kan den som har lust kvar få se älskare diskret vid sidan om osv.
Dessa är rätt självklara råd och saker som TS borde gjort redan och som jag tror inte kommer att göra av olika skäl. Det är smärtsamt. Jag beklagar och önskar dem båda allt väl.
Du verkar ha mycket svårt att respektera båda i jämställdhet. Istället faller du in i att ge ena könet allt ansvar - inte bara för sig själv utan även för den andra i relationen. På FL får män ofta ansvar för kvinnors problem och dessutom får de ensamt bära skulden med. Det är ett mycket gammaldags synsätt från bondesamhället, eller hur?
Var är dina konkreta tips förutom generella vaga råd som att förstå varandra och vänta (du lägger enkelt och rätt okunnigt ansvaret på mannen som ska vänta i celibat för evigt medan han förståååår)?
Så du tror generellt inte att en partnerrelation kan förstöras om den ena partnern är tröttsam och överspänd? Om killen är det ska han dumpas medan om tjejen är det ska hon ha förståelse i evighet? Ditt eget inlägg ovan, med vilka ord ska det beskrivas?
Du kallar mig för gubben ovan och du förminskar hånfullt fin sexualitet (mannens) genom att lägga pubertala bryska meningar om lust och längtan i min mun. Du förminskar så bara för att du inte kan se jämställt på sexualitet. Båda könens sexualitet är fin, även mäns, kan du kanske utveckla din sippa och hånfulla inställning där. Det är faktiskt tröttsamt, överspänt och framför allt mycket omodernt okunnigt att skriva som du gör ovan. Jag hoppas att du kan argumentera djupare, är du ovan vid det?