har tappat all sexlust med min partner
Hej!
Jag är tillsammans med en kille sedan fyra år som jag älskar över allt annat. Jag hoppas att vi i framtiden bildar familj och ser verkligen att jag vill dela livet med honom.
Han är fantastisk på många vis och har stöttat mig genom mycket. Vi bor tillsammans sedan två år och trivs mycket bra ihop. Det senaste kanske året har jag dock känt att min sexlust är helt förändrad.
Det började med att jag inte kände lust till att ta imitativ till sex lika ofta och krävde mer och mer förspel. Jag har mått lite dåligt under två år och tänkte att det kunde bero på det. Men inte heller under semestern kom sexlusten tillbaka. Den kommer heller inte när jag är ensam längre, jag minns inte ens när jag onanerade senast.
Jag tycker att min sambo är jättefin och snygg men känner att den sexuella attraktionen har minskat. Förr kunde jag älska att suga av honom men nu tycker jag nästan bara det är jobbigt. Under sexet, när jag kommit igång, så brukar jag bli riktigt kåt, men även det har minskat de senaste veckorna.
Detta är jättejobbigt och jag har inte någon jag vill eller kan prata med för jag är rädd att folk som känner oss ska råda mig att lämna honom eller något, vilket jag inte vill. Jag känner att jag vill vara nära honom, jag älskar honom, och jag vet att det inte bara är vänskapligt.
Jag misstänker att det är normalt att den sexuella lusten minskar när man vart tillsammans en längre tid, men jag blir orolig för mig själv ändå. Jag känner liksom att jag VILL ha sex, men samtidigt har jag så himla svårt att bli kåt. Ibland känner jag mig nästan äcklad av tanken av sex.
Vi har pratat lite om detta men svårt att berätta allt då jag inte vill göra honom ledsen. Vi tar oss mycket tid för varandra men ger varandra egentid också. Vi rör varandra ofta och är kärleksfulla mot varandra. Jag vet bara inte vad jag ska göra :(