• AndreaBD

Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

Anonym (Ja) skrev 2020-03-08 21:20:31 följande:
    Ursäkta ,men har du personligen pratat med någon som sitter i SD partiet i olika kommuner Om funktionshindrades assistans fråga? Eller hittar du på det bara för att smutskasta SD. Jag har ställt just såna frågor och fått ett helt annat svar. 

Och pratar du om nazisterna så kolla upp sossarnas bakgrund för dem gav stödet till koncentrationslägret i Tyskland

SD kommer inte ensam om att kunna rädda Sverige  och lösa alla problem på en gång utan det andra partierna måste också vakna upp och se till att det blir ett slut på raserande av landet. Det kommer att ta åratal att Sverige blir som den var före 2015...
    Tror du bara på vad politikerna säger, bara för att du har pratat med en person? Det skulle inte jag göra. Men jag pratar inte heller om lokalpolitik nu, det är inte frågan. Det är partiets värderingar jag pratar om. En liten lokalpolitiker ändrar ändå åsikt till 180 grader om partiet bestämmer något. 

Och för tredje gången: Vilket koncentrationsläger pratar du om? Det fanns ju hur många som helst. Om du vet någonting om nazisterna, så kan du väl precisera detta?

SD kommer inte att lösa några problem, eftersom de bara ser ett problem - invandringen. Alla problem har funnits före och efter invandringen - bostadsbrist, m.m. 
  • AndreaBD
    MsFry skrev 2020-03-09 06:49:05 följande:

Åkesson bevisar sin egen vidrighet genom att ta glada selfies på planet på väg ner mot ett av helvetena på jorden. Där barn och vuxna kämpar för att överleva. Vilken man. Vilken hjälte. Vilket vider.

Han och hans anhang har duperat en sorgligt stor del av befolkningen men jag kommer aldrig rösta på det där partiet.

Ja... jag kan inte heller tänka mig att dessa människor skulle vara intresserade av hans flygblad. 
  • AndreaBD
    Anonym (SD) skrev 2020-03-09 07:46:12 följande:
    Och man behöver tillstånd för att dela ut broschyrer??

Vilken sed är det han ska hävda?? Sharialagar i Turkiet?

Jag tror nog att man behöver tillstånd för sånt i många länder.  Kollade just upp hur det är i Sverige. Här skulle man få dela ut flygblad, men däremot måste man ju få tillstånd för att ha en demonstration (även en helt opolitisk, fick en gång söka tillstånd för en aktivitet med barn), för att sälja något, sätta upp bord eller affischer. 

Så det är inget konstigt med det. 

https://polisen.se/tjanster-tillstand/tillstand-ansok/offentlig-plats/

• AndreaBD
    Anonym (seriöst) skrev 2020-03-09 09:12:03 följande:
    Frågan är väl vad svenskar skulle tycka om etablerade turkiska politiker som sitter i deras "riksdag" dvs  nationalförsamlingen stod och delade ut flygblad och propagerade för politiska åsikter.
    Alltså inte turkar i allmänt för folk i från olika länder demonstrerar mot regimer och annat ganska ofta utan alltså om etablerade politiker som från andra länders "riksdagar".

Är inte säker på att så många skulle vilja ha utländska etablerade politiker som stod och delade ut flygblad med politiska åsikter.

Alla vet ju att Turkiet inte är en demokrati utan där grips ju journalister och politiker med andra åsikter så han visste nog vad han gav sig in på.

Nu blev han ju inte gripen utan blev utfrågad på flygplatsen.
    Sen kan man absolut hålla med om att det inte är något brott att dela
    ut flygblad men man vet ju hur vissa länder agerar.

Han uppnådde inget i Turkiet då han inte kom in på den sidan där flyktingarna höll till, han kunde alltså inte dela ut flygblad till dom.
    Det fanns ett tiotal flyktingar i gräns zonen där journalisterna höll till, ingen visste vem JÅ var och han gav ett ut ett par flygblad  för att kunna fotografera vad han gjort och det till några som inte kunde ett ord engelska så nej han uppnådde ingenting där nere utan det var för svenska väljare ha gjorde det.

Han gjorde en show av det på plats istället för att delta i migrationsgruppens viktiga möte där alla andra partier var med.
    Erdogan har ju också hindrats från att dela ut valpropaganda i Tyskland. Han var mycket förnärmad över det. 
  • AndreaBD
    Anonym (SD) skrev 2020-03-09 08:55:58 följande:
    JÅ gör helt rätt, varför är ni så kåta i Turkiets diktator? Är SD hatet så stort att ni till och med tycker att turkiska styret är bättre?
    Helt osakligt! Skilj på sak och person. Eller på frågan och politiken. Det är normalt att ha lagar för sånt. Även i Sverige får man inte göra hur som helst på offentliga platser. Just flygblad får man dela ut här, däremot måste man ha tillstånd för att få hänga upp en affisch eller sätta upp något bord. 
  • AndreaBD
    Anonym (Ja) skrev 2020-03-09 12:44:15 följande:
    Läs om Svenska Socialdemokraternas "Mörka Historia" så får du fram vad jag menade då du inte förstår vad jag skriver.

Säkerligen vet du om den, men döljer det. för det är för många som för dig att det BARA är fel på SD. 
    Jag har ingen lust att plöja igenom hela svenska historien för att du inte vill säga vad du menar exakt. Vad jag vet är att det även i Sverige har funnits tvångssterilisering och att vissa av nazisternas värderingar låg i tiden, dvs. de fanns även i Sverige, även bland socialdemokraterna (så klart, det fanns ju hos hela befolkningen).  Vill du att jag drar alla som hade nazistsympatier på den tiden? Så som svenska kungafamiljer (och delar av brittiska kungafamiljen också). 

Sedan har jag visserligen läst mycket, men jag har inte gått i svensk skola och har därför inte det med mig. Även om det man lär sig i skolan inte är mycket...
  • AndreaBD

Sånt här? 

https://samtiden.nu/2018/08/ny-dokumentar-belyser-socialdemokraternas-morka-historia/

Är det så svårt att förstå att det var en annan tid och att man tänkte så på den tiden? Inte bara socialdemokraterna, inte bara svenskarna, utan alla partier och mer eller mindre alla länder. Det var NORMALT att använda n-ordet. Ord blir fula och oacceptabla med tiden, de är inte det från början. Numera får du inte säga "städerska" heller. Då hittar man på nya ord. I Sverige får man inte säga "utlänning", i Tyskland är det fortfarande normalt. Och det beror inte på någon skillnad i inställningen, det är bara ord. 

• AndreaBD
    KillBill skrev 2020-03-09 13:10:22 följande:

Menar du den film om Socialdemokraterna som SD ligger bakom och som forskare menar förvanskar historien? Det är rätt typiskt att SD hellre lägga stora belopp på att finansiera media där man förvanskar historien i syfte att baktala politiks motståndare än att lägger pengar på en vitbok där man gör upp med sin egen smutsiga historia.

https://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/forskare-sverigedemokraternas-valfilm-forvanskar-historien/

PS. Jimmie Åkesson öppnade för flera år sedan upp för att ta fram en vitbok över SDs mörka historia men det har hitintills inte blivit något av detta. Med all sannolikhet är SDs historia så smutsig att den inte tål att lyftas fram. 

Har SD gjort en sån film? Jag fattar inte hur folk kan gå på såna jäkligt korkade grejer. Är det så svårt att förstå att det var en annan tid, att folk inte visste bättre?  Och det gäller förstås ALLA, inte bara sossarna. Visst, man kan tycka att det är skrämmande att man kan tycka såna saker bara för att alla andra gör. Men folk hade inga positiva förebilder då, inga mänskliga rättigheter och liknande. 

Numera däremot är det bara SD som har taskig människosyn. Och de borde veta bättre, för numera vet vi bättre. Men jag fattar inte hur SD-anhängare tänker? Det var en hemsk människosyn då och då var det några sossar som sade så. Och pga det skulle det vara okej om SD NUFÖRTIDEN (då man vet bättre) har en lika taskig människosyn. Och helst ska man då också låta de regera!? 
  • AndreaBD
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-09 16:36:04 följande:
    Min åsikt, som jag delar med nästan alla tidigare uppräknade, är att JÅ och SD är de som har varit ärligast då det gäller våra samhällsproblem. Redan från början och alltjämt.
    Tack vare hans ärliga öppenhet så har även övriga så småningom tvingats lätta lite på sina försök att dölja och förneka. Om inte JÅ hade sagt sanningen så hade alla kunnat fortsätta uppträda som Bagdad Bob!

Ja, det var galenskap med Sveriges flyktingpolitik. Där är jag helt enig med dig. Men vi har ännu så länge bara sett början på de fruktansvärda följderna och samhällsproblemen detta har fört med sig och kommer föra med sig. Vi kommer tyvärr lida svårt av detta i flera generationer framåt och kanske tom i all överskådlig framtid.
    Nu är det viktigt att inte låta sig ryckas med i nya galenskaper.
    Först när vi till 100% har löst våra nuvarande och kommande problem så kan vi återigen öppna för s k "flyktingmottagande". Men det ligger alltså sannolikt flera generationer bort...
    Fram till dess önskar jag att vi hjälper flyktingar på plats och på alla andra sätt, vi behöver påverka EU och t ex våra nordiska grannländer. Alla sätt förutom att ta emot fler till Sverige.

En absolut majoritet av Sveriges väljare och innevånare anser att våra nya samhällsproblem är den viktigaste frågan. SD är det enda partiet som har erkänt och accepterat detta som ett faktum.
    Om du vill kalla majoriteten av Sveriges innevånare för högerextrema, eller om du vill kalla majoriteten för nazister, eller något annat, så får det stå för dig.
    Jag för min egen del är absolut säker på att majoriteten av Sveriges befolkning absolut inte är vare sig högerextrema eller nazister. Oavsett hur du och andra försöker brunsmeta.
    Han är inte ett dugg ärlig. Han har bara lärt sig hur man ska prata, så att man gör ett bra intryck. Jämför bara med vad han vräkte ur sig dem första åren. Han har inte ändrat åsikter heller, han bara döljer dem bra numera. Inte alls ärlig...

Ibland får jag intrycket att svenskarna har en del gemensamt med nordkoreanerna, fast tvärtom! De tror att de har det jättebra, trots att det är eländigt, och svenskarna tror att det är katastrof trots att de har det så bra. Vad är det för "hemska" samhällsproblem som vi kommer att lida av "i flera generationer??? 

Visst, kriminaliteten har ökat. Den har ökat upp till andra europeiska länders nivå. Jag ser inte att folk i Tyskland, Frankrike, England eller Italien får samma världundergångs-stämning som svenskarna. 

Jaha... jo, SD är de enda som påstår att dessa samhällsproblem bara beror på invandrarna. Även de som fanns redan före invandrarna. Väldigt märkligt.
  • AndreaBD
    Padirac skrev 2020-03-09 16:44:59 följande:
    Notera att filmen är en lögn, en historieförfalskning, det de påstår är alltså inte sant.

SD lever kvar i den tiden, De tillskriver andra partier sina sämsta sidor.

Filmen är alltså allt igenom en lögn om S.

SD utlovade en andra del, men de blev rejält sågade med denna film och ingen uppföljning har kommit. Lika bra det.
    Jag skulle inte ens se på den. Jag ser tillräckligt mycket med seriösa historieprogram. 
Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!