Inlägg från: Dr Nail |Visa alla inlägg
  • Dr Nail

Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

Inte dags - vi är inte lika kriminellt naiva som före 2015. Men om det kommer lite snyftbilder på drunknade pojkar, då kanske vi kan överväga att hämta hit Hasch-Hassan och Jihad-Achmad igen ^^

• Dr Nail
    IngGaard skrev 2020-04-10 08:53:38 följande:

Vi står inte över demokratin, vi är en del av den. Människan tenderar vara rebell och rättvis i början av livet men med växande egendom kommer egoismen och från den gruppen kommer mest gnäll på vår bransch. Vi bestämmer inte över demokratiskt valda makthavare men de är inte dummare än att använda sina kontakter i media för att driva sin politik, de övriga politikerna granskar vi. De demokratiskt fattade besluten kan vi bara kommentera och argumentera om, det innebär att vi kan ge välformulerade argument mot eller för argumenten.

Nu ärdet så här att ideologiska grupper och aktivister har kapat branscher, beslutande organisationer och partier i Sverige och vårat mål är att avveckla nationalstaten, dela ut vårat överflöd till de fattiga. Se dig omkring med de glasögonen så förstår du att jag är helt sanningsenlig mot dig, inga beslut som fattas idag gynnar nationen Sverige.

Nu var du lite väl pessimistisk. Några beslut som fattas gynnar oss väl? Som att skicka hem en afghan eller två, som att förbjuda tiggeri (på kommunal nivå förstås). Lite ljus finns det.
  • Dr Nail
    Anonym (Wtf) skrev 2020-04-13 11:43:15 följande:

Som utbildades på vilken journalisthögskola?

Det är som att säga Zara Larsson är sångerska som utbildades på vilket konservatorium.
  • Dr Nail
    IngGaard skrev 2020-04-13 07:16:14 följande:

Att vara på jobbet eller vara ledig är två olika saker.

Vad säger Anders om att du är vaken och skriver trams på internet istället för att göra frukost till barnen?
  • Dr Nail
    Anonym (Hd) skrev 2020-04-13 14:39:32 följande:

Hon har haft flera framstående sångpedagoger och har även det än i dag. Hon har träning och utbildning i scenframträdande och dans likaså.

Vilka kurser har Lamotte gått? Har han ens ens ackreditering? Utan det kan han inte kalla sig journalist.

Precis som jag inte kan eller bör kalla mig läkare.

Ok. Zara Larsson är en industriell produkt och ett dåligt exempel.

Håkan Hellström då? Vilka kurser har han gått och hur kan han kalla sig sångare?
  • Dr Nail
    Anonym (Wtf) skrev 2020-04-13 22:27:56 följande:

Jag kan svara för Håkan Hellström om du svarar på frågorna som Hd ställde dig. Vilka kurser har Lamotte gått och var? Om han inte har någon utbildning, anser du att man kan utöva läkaryrket bara för att man påstår sig vara läkare trots att man saknar medicinsk utbildning?

Kan ge ledtråden att Håkan inte är självlärd i musik.

Lol. Vad har jag sagt som tyder på att jag öht bryr mig om Lamotte? Det är ju du som gör det, så du kan ta och svara på dina egna frågor ^^

Nej, det är själva påståendet som jag ifrågasätter.

Ok, vad kan du förtälja om Håkans musikaliska utbildning (orkar ej goggla)

Mkay, så självlärda musiker räknas inte som musiker...eller?
Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?