Inlägg från: IngGaard |Visa alla inlägg
  • IngGaard

Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

Precis som Isabella Lövin säger så har vi haft turen att födas i ett rikt land, därför ska vi systerligt dela med oss till de som inte haft samma tur. Mp ligger långt fram i modernt resonemang och agendan, de vågar också visa för sina anhängare vilken väg agendan ska drivas. Vi fick det för bra och nu måste vi dela med oss, så kallad fördelningspolitik, vi måste känna med våra systrar globalt, tack och lov har vi en feministisk regering som går i den riktningen.
    Som journalist har jag god koll på agendan och hur människorna ska styras, jag pratar mycket med miljöpartister och blir varm varje gång då jag får bekräftat att det patriarkala och rasistiska Sverige är under avveckling. Vi når snart den gräns att det inte går att skilja Sverige som nation eller region i Europa, svenskarna ska inte kunna fatta ett hållbart argument som visar att Sverige är en nation dvs det finns inget kvar att försvara.

• IngGaard
    Anonym (H) skrev 2020-04-08 08:48:29 följande:
    Vad gör du och Isabella Levin på individuell nivå? Delar ni med era privata pengar/egendomar eller tycker ni att någon annan ska dela med sig?

Skattepengar är inte frivilligt så det räknas inte i sammanhanget.

Även rasister betalar skatt.

Vad hon säger / vad du skriver spelar ingen roll.
    Jag ger mynt till tiggarna utanför butiker. Jag skänker pengar till projekt som stödjer kvinnor i fattiga länder, gör vi dem rikare än männen så får de det bättre, görs i hemlighet, männen får inte veta om det. Jag lär upp mina tre döttrar att bli könskrigare så att de kan sabba för män här i sverige och ta deras platser, i långa loppet gynnar det kvinnomakten globalt. Jag använder mitt kontaktnätverk i journalistyrket för att tillsätt kvinnor och invandrare på tjänster före vita män, det gynnar globalismen.
  • IngGaard
    Anonym (%) skrev 2020-04-08 13:18:35 följande:
    Ett för mig häpnadsväckande uttalande!!!
    Är du verkligen en journalist i ett demokratiskt land och har du fått någon som helst journalistisk utbildning? Är du i så fall utbildad i ett demokratiskt land eller i en diktatur?

Som (vad..?)  har jag god koll på agendan och hur människorna ska styras,

Byt ut ordet journalist mot något annat så kan man få väldigt intressanta/skrämmande associationer...
    Om man sätter in ordet "Sverigedemokrat" i stället för journalist, vad händer då?
    Eller "USA:s president"?

Eller:
    "Som partiledare Jiang Zemin har jag god koll på agendan och hur människor ska styras"
    Om man sätter att sådant uttalande i samband med och i relation till ditt uttalande så häpnar man, minst sagt.

Sedan framkommer en skrämmande undran, tänk om du och ditt uttalande är representativt för dagens journalister i Sverige...
    Självklart är jag utbildad i Sverige och jag arbetar som journalist i Eskilstuna, som ligger i Sverige. Media har så stor makt över läsare och lyssnare att vi inte kan låta bli att nudga dem i rätt riktning "står det i tidningen måste det vara sant". Spelar ingen roll vad vi säger, vi påverkar männikor ändå, så varför inte påverka dem i rätt riktning? Agendan diskuteras livligt intern och kreativa hjärnor resonerar fram direktiven som centralt delas ut till alla godkänd media, på redaktionerna kan de justera något, men vi sätter hoppet till de kreativa hjärnorna i samhället.
    Jag vill inte byta ut ordet journalist, jag vill ta mitt yrke på allvar och förändra den orättvist fördelade välden rättvist.
  • IngGaard
    Anonym (Svensk) skrev 2020-04-08 14:10:54 följande:
    Hej ! Du skriver att  "Vi når snart den gräns att det inte går att skilja Sverige som nation..."   Menar du att det är bra enligt ditt tycke ?
    Ja, det är bra, vi kan inte leva i lyx när jordens barn och kvinnor lider i krig och av svält. Vi måste helt enkelt dela ut vårt överflöd till de fattiga, vi vet att det är en droppe i havet och mycket skingras i vinden men vi kommer sova gott med rent samvete. Systerskapet tar hand om de sina och barnen, männen bråkar och slåss i egoismens namn. Vi bearbetar främst vita män att "sluta" sina jobb för att tillsätta rätt grupper på deras positioner, vi konsumerar av varandra och är du inköpare eller politiker lägger du riktlinjer för vilka företag som ska konsumeras.
    Vi brukar säga "männen kan stå ute i gatan och gräva hål" fysiskt arbete tar energin ur dem.
  • IngGaard
    Anonym (C) skrev 2020-04-08 18:17:23 följande:
    Vi har det för bra säger du? Men då tycker jag att du ska börja med att låta så många ?flyktingar? som möjligt få flytta in i DIN bostad, du ska även dela med dig av din lön för inte behöver du hela den för dig själv! Du ska inte ha en krona mer av den än alla dina flyktingsystrar som du kommer dela ditt boende med. Ni får alla leva på vatten och bröd, så klarar ni er. När du lever på det sättet, utan att klaga. Då kan du öppna käften och predika för resten av Sverige. Ok?
    Jag är helt inne på din linje, men alla ska med på samma tåg. Det fungerar inte om jag gör det själv, därför måste vi i media jobba om medborgarnas värderingar, nudga dem i rätt riktning, vi vill att medborgarna spontant ska brista ut "vi har fått det för bra, nu ska vi dela med oss" och så kommer det att bli en parmiddag eller familjebjudning nära dig.
  • IngGaard
    Anonym (%) skrev 2020-04-09 09:16:48 följande:
    Om du har någon utbildning överhuvudtaget och om du står för demokrati så kanske du kan svara på vem var Jian Zemin och vad tycker du om honom?

"Som partiledare Jiang Zemin har jag god koll på agendan och hur människor ska styras"
    Om man sätter att sådant uttalande i samband med och i relation till ditt uttalande så häpnar man, minst sagt.

Menar du att du som person och du som yrkesutövande journalist står över demokratiska värderingar?
    Om man läser det du skriver så menar du att du och dina kollegor står över, har rätt till större makt, har rätt att bestämma över demokratiskt valda personer och över demokratiskt fattade beslut?
    Vi står inte över demokratin, vi är en del av den. Människan tenderar vara rebell och rättvis i början av livet men med växande egendom kommer egoismen och från den gruppen kommer mest gnäll på vår bransch. Vi bestämmer inte över demokratiskt valda makthavare men de är inte dummare än att använda sina kontakter i media för att driva sin politik, de övriga politikerna granskar vi. De demokratiskt fattade besluten kan vi bara kommentera och argumentera om, det innebär att vi kan ge välformulerade argument mot eller för argumenten.
    Nu ärdet så här att ideologiska grupper och aktivister har kapat branscher, beslutande organisationer och partier i Sverige och vårat mål är att avveckla nationalstaten, dela ut vårat överflöd till de fattiga. Se dig omkring med de glasögonen så förstår du att jag är helt sanningsenlig mot dig, inga beslut som fattas idag gynnar nationen Sverige.
  • IngGaard
    Anonym (Svensk) skrev 2020-04-10 10:51:29 följande:
    Om du snedtrippat på svamp o lider av psykos så sök hjälp !!

Hoppas verkligen inte att du har ett sammhälsviktigt arbete så att du kan vara hemma lite. 

Hoppas att du kommer ur din dimma för att upptäcka att världen inte ser ut som du upplever den nu.

När du blir utsläppt igen så börja inte argumentera med folk innan du öppnat ögonen.
    Du försöker frofilera dig som vaken och medveten men när jag beskriver verkligheten för dig så fattar du ingenting. Det är därför det är så lätt att programera dig med hjälp av medias agenda.
    Jag jobbarr som jourrnalist i radio, en mycket viktig samhällsbärande funktion!
    Jag beskriver verkligheten, du är efter, omedveten, okunnig och förstår inte vad som händer runt omkring dig.
  • IngGaard
    Xenia skrev 2020-04-10 14:49:41 följande:
    Min fetning.

Jag undrar om du är verklig eller om du trollar med avsikt att propagera för misstro mot både journalister och feminister.
    Verkligen inte, varför tror du det?
  • IngGaard
    Anonym (Trötter) skrev 2020-04-11 09:14:39 följande:
    Bjud er korrekturläsare på en fika, hen drar ett tungt lass.
    Att vara på jobbet eller vara ledig är två olika saker.
Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?