Anonym (Stina) skrev 2020-03-12 16:12:04 följande:
Med eller utan system så finns här två föräldrar varav den ena fått sitt barn omhändertaget (just det ingripandet verkar det som TS tycker är korrekt...men det är väl för att det är mamman som bedömts vara olämplig vilket med TS märkliga logik på något sätt ger honom minuspoäng) och där den andra har två barn i två olika länder som han träffar...sporadiskt.
Där kan man snacka track record. Det verkar vara rätt synd om barnet denna tråd handlar om. Det verkar dock som att papparättshaveristerna fokuserar mer på sina egna ömma tår än att någonsin faktiskt ta hand om sina barn. Gärna på heltid. Gärna utan hjälp från soc. Eget. Jävla. Ansvar.
Hur ska jag bättre ta hand om min son tycker du, förutom att försöka ta över vårdnaden eller
begära handräckning? Mamman har ensam vårdnad och totalvängrar att samarbeta eller ge ut någon information.
Tidigare idag hörde min son berätta över telefon att han inte varit i skolan på över en vecka nu och han var inställd på och glad över att jag skulle komma och hämta honom hemma hos dem idag. Jag ser till att han kommer till skolan och jag hjälper honom med läxorna när han är med mej. Vad jag vet så har han mycket hög frånvaro från skolan då han är hos sin mamma.
Han har umgängesrätt med mej varannan vecka, från onsdag eftermiddag fram till måndag morgon. Men som vanligt ställer mamman till någon form av problem vid överlämning. Här är dagens emailkonversation med henne, när hon är på det här humöret är det ingen ide att försöka hämta honom hemma hos mamman:
On Wed, Mar 18, 2020, 5:46 PM MAMMAN wrote:
Hej,
Jag trodde att jag hade fått dig att förstå allvaret med att du inte har något fast boende i Sverige, men du har inte kontaktat din pappa.
Så tillsvidare är umgänget inställt, då situationen har ändrats ifrån det du uppgav till tingsrätten, och detta tog jag upp i vårt samtal.
Du får via ditt juridiska ombud, överklaga i tingsrätten om du är missnöjd.
Mvh
On Wed, Mar 18, 2020, 5:55 PM PAPPAN wrote:
Hej,
Vänligen respektera vår sons umgängesrätt med mej.
Mvh
On Wed, Mar 18, 2020, 6:47 PM MAMMAN wrote:
Vänligen respektera att vår son nu är orolig över att du kommer att komma hit och banka på dörren. Exakt en sådan situation som vår son inte ska behöva utsättas för.
Grannarna är informerade, och kommer att hålla utkik så att du inte kommer hit.
Mvh
On Wed, Mar 18, 2020, 8:07 PM PAPPAN wrote:
Vår son har rätt att träffa mej idag och vara hos mej fram tom. måndag morgon.
Mvh