• Anonym (Sökande par)

Swingers fast ändå inte.

Nu har jag eller vi en fundering.

Vi är intresserade av att träffa ett par. Men hur enkelt är det. Vi har ju lite "krav" på paret som vi vill träffa. Är det enklast att få kontakt med likasinnade på klubbar eller vi kontaktsidor. Man hör att det är väldigt svårt och många är oseriösa på dessa sidor. Sen är vi inte så intresserade av att visa upp oss eller för den delen se andra ha sex. Vi vill helt enkelt ha det för oss själva, lite intimt.

Hur har ni som träffat andra par gått tillväga för att få kontakt?

• Svar på tråden Swingers fast ändå inte.
  • Anonym (G)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2020-03-03 21:35:35 följande:

Nu får du ursäkta men jag finner detta föga trovärdigt. Har swingat sedan mitten av 90-talet och aldrig hört talas om att någon värdinna agerat kontakförmedlare. Att man ser till att folk trivs är en sak men att man kollar vad ett par söker och och sammanför dom men ett matchande par tror jag inte för ett ögonblick på.

Jag har i alla fall delat med mig av de erfarenheter jag har. Du har hittills bara kritiserat. Vad får TS ut av det.
  • Anonym (Lyckliga nybörjare)
    Mrstholm skrev 2020-03-02 23:12:34 följande:

Hej, på BC finns det grupper som ordnar AW någon gång i månaden och där träffar man bara andra par som man kan ta kontakt med under normala förhållanden. Kam vara värt att testa.

Lycka till!

Vi har varit igång sedan drygt ett år med att träffa andra par. I början var det ganska jobbigt att få tag i bra par, tog lång tid sitta messa med par och många oseriösa på bc. Men sedan så upptäckte vi dom här grupperna som ordnar aw och helt plötsligt så gick det lättare och roligare. Det är inte alla vi klickar med men vi brukar få kontakt med 1-3 par som vi (ömsesidigt) vill träffa igen.

Vi har varit på träffar för 3 olika grupper vilka har lite olika karaktär.

SC, träff mitt i veckan, mer av ett kafferep inte så festligt, inte så många på träffen

Night of passion, fredagsträff efter jobbet, mycket bra och trevliga par, bara par, trevlig inramning med en festlig stämning

Inrell2 lördagsträff, ganska likt night of passion men öppet för singlar, lite äldre par, lite stelare stämning (känns mer som paren spanar efter något annat par att ligga med Ikväll)

Vi har haft roligast på fredagsträffarna med night of passion, paren har varit i vår smak och det känns som det är lite gallring för att komma med. Dom har även andra fester som vi är lockade av.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (G) skrev 2020-03-04 07:01:30 följande:

Jag har i alla fall delat med mig av de erfarenheter jag har. Du har hittills bara kritiserat. Vad får TS ut av det.

Den enkla sanningen att det normalt sätt inte fungerar på det sätt som du påstår och att det är dumt att ge en TS en bild av vad TS kan förvänta sig skall hända vid ett klubbbesök som är högst osannolikt.
  • Anonym (G)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2020-03-04 10:27:06 följande:

Den enkla sanningen att det normalt sätt inte fungerar på det sätt som du påstår och att det är dumt att ge en TS en bild av vad TS kan förvänta sig skall hända vid ett klubbbesök som är högst osannolikt.

Ja du. De värdinnor vi träffat på har varit betydligt mer tillmötes än va du verkar vara, men de var förstås yngre och hade mer empati för nybörjare.
  • Karios
    Anonym (G) skrev 2020-03-04 15:45:05 följande:
    Ja du. De värdinnor vi träffat på har varit betydligt mer tillmötes än va du verkar vara, men de var förstås yngre och hade mer empati för nybörjare.
    Jag har också samma positiva erfarenhet av en glad och kvicktänkt värdinna som förde samman oss med ett annat par, med stor fingertoppskänsla. Tyckte det var, och är, en lysande idé.
  • Mrstholm
    Anonym (Lyckliga nybörjare) skrev 2020-03-04 07:46:51 följande:

Vi har varit igång sedan drygt ett år med att träffa andra par. I början var det ganska jobbigt att få tag i bra par, tog lång tid sitta messa med par och många oseriösa på bc. Men sedan så upptäckte vi dom här grupperna som ordnar aw och helt plötsligt så gick det lättare och roligare. Det är inte alla vi klickar med men vi brukar få kontakt med 1-3 par som vi (ömsesidigt) vill träffa igen.

Vi har varit på träffar för 3 olika grupper vilka har lite olika karaktär.

SC, träff mitt i veckan, mer av ett kafferep inte så festligt, inte så många på träffen

Night of passion, fredagsträff efter jobbet, mycket bra och trevliga par, bara par, trevlig inramning med en festlig stämning

Inrell2 lördagsträff, ganska likt night of passion men öppet för singlar, lite äldre par, lite stelare stämning (känns mer som paren spanar efter något annat par att ligga med Ikväll)

Vi har haft roligast på fredagsträffarna med night of passion, paren har varit i vår smak och det känns som det är lite gallring för att komma med. Dom har även andra fester som vi är lockade av.

Kul att höra och tack för infon! Vi har än så länge bara besökt klubbar men de känns ofta lite sunkiga så nu letar vi efter lite mer uppmarket om nu det är rätt uttryck! För att hitta par som är mer lika oss det är alltid lika roligt med par som de par som verkar tror att man vill ligga med alla bara för att man är på klubb eller ännu värre på BC!????
  • Karios

Då måste jag bara berätta om ett "event" min särbo och besökte för ett par veckor sedan i Malmö. Så här stod det i inbjudan som vi snubblade över på www.darkside.se:

"Detta är en erotisk tillställning utöver det vanliga! Tänk dig en lyxig miljö. En hotellsvit. Vi serverar bubbel och lättare tilltugg. I bakgrunden skön loungemusik och alla våra gäster är trevliga, openminded och är där för att njuta av fri lek. Ingen svettig swingersfest...Stil. Klass. Elegans. Vi kommer hålla till i en svit på ett bättre hotell i Öresund. Det finns plats för ca 25 personer och vi vill ha ungefär jämn könsfördelning. Par har första prioritet, men även singeltjejer och singelkillar är välkomna i mån av plats. Arrangemanget sker till självkostnadspris och det kommer kosta några hundralappar per person/par. Mer info vid personlig kontakt."

Och vilken upplevelse det blev! Intellektuella konversationer, utlevnad, njutning, mer konversationer, och ännu mer njutning. Med stil, skärpa, självdistans och humor. Precis vad vi letat efter. Nu väntar vi bara på att det ska ordnas fler sådana här träffar. Eller ordnar vi en själva vid tillfälle

Mrstholm skrev 2020-03-05 01:20:46 följande:

Kul att höra och tack för infon! Vi har än så länge bara besökt klubbar men de känns ofta lite sunkiga så nu letar vi efter lite mer uppmarket om nu det är rätt uttryck! För att hitta par som är mer lika oss det är alltid lika roligt med par som de par som verkar tror att man vill ligga med alla bara för att man är på klubb eller ännu värre på BC!????

Vi har varit på klubben I Solna men det var ganska osexigt där med lite läskiga par. Det kändes som om vi inte passade in eftersom vi inte hade tribal tattoo och stod I rökrummet och kedjerökte.

Frågar du oss så satsa på night off passion, där har ni nog er upmarket.
  • Mrstholm
    Anonym (Lyckliga nybörjare) skrev 2020-03-05 19:53:05 följande:

Vi har varit på klubben I Solna men det var ganska osexigt där med lite läskiga par. Det kändes som om vi inte passade in eftersom vi inte hade tribal tattoo och stod I rökrummet och kedjerökte.

Tack! Då ska vi se om vi kan få komma med nästa gång!
  • Mrstholm

• Mrstholm

Mrstholm skrev 2020-03-06 00:04:03 följande:

Hoppas att vi ses :) Hos night of passion?

*)
  • Liwslust

Känner igen mig i hur ni känner er. Vi var också väldigt nyfikna på att träffa ett likasinnat par där partnerbyte (i samma rum) var en naturlig del. Men vi kände oss absolut inte som några swingers och ville helst träffa ett par som var lika oerfarna som oss. Eller i alla fall inte var fullfjädrade swingers. Helt enkelt för att det kändes som att det skulle vara mindre press och mer avslappnat, framförallt för oss. 

Så att träffa något par på swingersklubb var aldrig aktuellt. Så då fanns bara alternativet att träffa några på någon kontaktsida på nätet. För att göra en lång historia kort så hade vi en fantastisk tur och träffade ett likasinnat par i samma situation som vi. Väldigt lyckat! Allt finns att läsa om i min blogg (www.liwslust.se) för den som vill. Från att vi började spana efter ett par till dess att sagan tog slut.

Överhuvudtaget så har ni fantastiskt rolig resa framför er. Lycka till! 

Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
Svar på tråden Swingers fast ändå inte.