Inlägg från: Anonym (Längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar)

Han vägrar medans jag längtar vill bli gravid igen

Känner igen mig väl i din situation. Har ett barn som fyller 7 år i år. Gick och väntade ut min man i flera år, tog upp barnfrågan ett par gånger om året men han sade alltid att han inte ville ha fler barn, att det var tillräckligt jobbigt med ett (jag upplever också att jag alltid tagit mest ansvar, har varit den som gått upp på natten, vabbat etc). Har egentligen alltid tänkt mig absolut max 6 år mellan syskonen så för ett år sedan fick jag panik. Vägrade fortsätta med p-piller och hotade med skilsmässa om han inte gick med på att försöka. Han gick motvilligt med på det men vill inte jobba aktivt på det, motarbetar det dessutom genom att vilja undvika sex vid ägglossning så egentligen kör vi ju med säkra perioder. Jag är snart beredd att ge upp och börja med p-piller igen för egentligen vill jag ju inte ha barn med någon som inte vill men jag kan samtidigt inte acceptera att jag bara har ett barn som växer upp utan ett syskon. Klarar inte av att tänka på det utan att bli så ledsen.

• Anonym (Längtar)
    Anonym (en till) skrev 2020-03-14 16:04:58 följande:

Okej, och det bestämmer du? Det är din åsikt, inte min kan jag då säga! Tur att vi alla är olika må jag säga för ingen ska säga åt mig hur många barn jag BÖR skaffa!

• Anonym (Längtar)

Skulle skriva svar att jag tänker att det är upp till var och en hur många barn man vill skaffa. Själv skulle jag vara jättenöjd om mitt barn bara fick ett syskon men det låter ju som att man kan känna på samma sätt om ett fjärde barn också. Vi verkar vara i ung samma situation. Jag blir så besviken både när han vill undvika sex vid ÄL och då mensen kommer varje månad och det är så tufft att inte kunna visa det och dela sin besvikelse med någon, han hoppas ju tvärtom på att det inte ska bli något...

Svar på tråden Han vägrar medans jag längtar vill bli gravid igen