Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

Han vägrar medans jag längtar vill bli gravid igen

Det är inte rättvist att säga att om han älskar dig så ska han ge dig ett barn, det funkar inte så.

Jag var själv i denna sits i många år. Jag valde att stanna och jobba med min sorg. För jag älskade min man mer än någon annan på denna jord (och gör än idag) och kunde inte rättfärdiga för mig själv och för vårt äldre barn att jag var beredd att lämna för någon som inte ens fanns. Det fick bli min sorg att bära

Men efter några år gick vi i terapi tillsammans och ytterligare något år senare så sa han en dag att han var redo. Så vi fick syskon till slut.

• Anotherone
    Lemoon skrev 2020-03-02 16:37:27 följande:

Jag tycker det känns rättvist, jag känner till många män som faktiskt "gett med sig" för att sin tjej vill, men när de egentligen själva lika gärna är nöjda med ett barn, men "okej då" tjejen ville... 

Min sambo är riktigt svår att "övertala", han ser bara negativt efter negativt, hur kul är det...speciellt när jag ställt upp genom alla år och han varit frånvarande med sitt jobb eller plippandes på mobilen... 

Jag vet att jag hade klarat mig hur bra som helst själv med två barn också. 

Det finns säkert de som gett med sig, det tror jag absolut. Men en man eller kvinna som söger8blankt nej till barn för att hen är nöjd med det antal barn man redan har, eller som inte vill bli förälder, det måste man ju respektera. Det omvända vore helt sjukt. Barn förtjänar att komma till världen av två föräldrar som vill ha barn.

Vi har en väldigt jämställd relation, älskar varann, har kul ihop, jag har alltid respekterat honom och ställt upp genom livet på samma vis som han. Men inget av det gör att jag "förtjänar " ett till barn. Han var osäker på var han stod men mest troligt ville han inte ha fler. Han visste inte säkert och kunde absolut inte säga någon tidsram för han visste helt enkelt inte. Där bollades frågan över till mig. Kunde jag tänka mig att avstå fler barn? Kunde jag leva med ovissheten? Skulle jag bli bitter sen? Kunde vi fortsätta leva ihop eller var min barnlängtan större? Jättesvåra frågor! Men att tvinga till mig ett barn var aldrig ett alternativ.
Svar på tråden Han vägrar medans jag längtar vill bli gravid igen