LucyLoo skrev 2020-04-23 08:24:33 följande:
Haha alltså mitt liv just nu - !!!!
Tog sprutan i måndags kväll kl 21:00.
Sen måndag
Sex tisdag kväll - tisdagen hade jag också positivt på ägglossningsstickan, ingen temphöjning
Onsdag - maken får en akuttid för att operera sin arm som han bröt i julas. Han fick alltså vid kl 11 lämnas av av mig på sjukhuset, för att sövas och opereras. jag kunde känna hur det molde och spände i äggstockarna - denna dagen var VIKTIG att ligga på kändes det som.
Vi sa att vi skulle försöka ligga på kvällen. Vi försökte, men han hade varit på sjukhuset från kl 11-17:00, gick på morfin, gipsad och helt dåsig, vi försökte verkligen, allt typ... Men det gick bara inte. Jag somnade frustrerad och gråten brände under ögonlocken, var det kört nu?! SÅN JÄVLA otur att pricka in operation precis typ den viktigaste dagen vi väntat på i 4 veckor nu!!
Imorse försökte vi igen (torsdag, efter mycket om och men så gick det vägen.
Alltså ca 58 timmar efter spruta. Min förhoppning är att mitt ägg släppte igår (onsdag) runt kl 10-15:00, och att det sen har lyckats över leva i 24 timmar, i så fall klarar vi oss. Sen hoppas jag annars att spermierna från de två kvällarna innan annars hade lyckats simma in och vänta på ägget. Men känner mig ändå nu sjukt frustrerad och irriterad och känns som allt gick åt helvete!
Så, det var våran "kind of luck" !
Förra månaden låg vi ju båda sjuka i typ corona, precis kring ägglossningen, så då hade båda massa feber och förkylning, så såklart var det något annat skit denna månaden.
Men, ingen temphöjning imorse heller, så förhoppningsvis släppte ägget igår eftermiddag någongång, och då borde vi fortfarande vara safe....
Hoppas det går bra för er andra nu i dagarna!
ååh så typiskt att det var precis samma dag som du kanske ägglossade! men låter ju ändå bra att ni fick till både tisdag och torsdag, tror det borde räcka om du tror att ÄL var igår! hoppas hoppas :) du får hålla utkik efter temphöjningen.
hur har din temp varit under letrozol och fram till nu? låg som vanligt?