Corona , är du rädd?
Använder du alla dina besparingar till barn i nöd i stället för att ha dem själv eller ge till dina barn? På tal om egoistiskt tänkande, som jag skrev ovan anser är ganska normalt.
TAgit till mig av mycket uppdateringar idag från diverse håll. Denna vecka verkat ganska ?lugn? i media. Däremot lite lite mer ?uppdateringar? från skola förskola o andra instanser som hör till vardagen. Känns som det drar ihop sig nu.
Samtidigt blir jag arg när jag läser om folk som uttalar sig knasigt på bloggar o som uppenbarligen inte är intresserade av att förhålla sig realistisk logiskt o vaksamt till situationen. Dom verkar inte förstått den verkliga oron som pågår för alla som har någon slags insikt.
I Storbrittanien har forskarna räknat ut att vi måste hålla hela världen i karantän nu i 12-18 månader, tills vi har ett fungerande vaccin. Gör vi inte det, så kommer miljontals med människor att dö. De hade räknat ut att håller vi karantänen så kommer ändå 20.000 människor att dö enbart i Storbrittanien. Men släpper vi på karantänen(nedstängningen) så kommer 250.000 att dö enbart i Storbrittanien.
Nej, jag är inte rädd. Jag reser runt i hela Sverige i jobbet och åker kollektivt, flyger etc. Är ganska övertygad om att jag kommer bli smittad men är inte rädd för att dö eller blir allvarligt sjuk.
Inte det minsta rädd eller orolig, blir jag sjuk så blir jag det.
Senaste 2 år åren har jag varit i två krigszoner där malaria varit ett ständigt hot och Corona har ingenting att komma med mot den sjukdomen..
Bryr mig ytterst lite.
Inte det minsta rädd eller orolig, blir jag sjuk så blir jag det.
Senaste 2 år åren har jag varit i två krigszoner där malaria varit ett ständigt hot och Corona har ingenting att komma med mot den sjukdomen..
Bryr mig ytterst lite.
53personer vårdas på intensiven i sverige. 9 av dessa är mellan 29 och 40 år. 20 stycken är mellan 50 och 63.
I italien har över 700 dött på ett dygn. Många av dem unga.
Vi följer i italiens fotspår.
Detta är allvarligare än vad svenskar vill tro. Myndigheterna vet detta men gör ditt bästa för att vi ej ska drabbas av kollektiv panik och börja plundra och härja.
Vi måste ta det på största allvar för att skydda de som är i riskgrupper. Men sprid inte skrämselinlägg! Jag har hittat den artikeln (https://www.mabra.com/unga-intensivvard-corona/) och där står också följande angånde unga på intensiven.
"Trots det stora antalet svårt sjuka personer under 65 menar statsepidemiolog Anders Tegnell att det inte går att dra några slutsatser från detta.
? På sikt kommer det definitivt inte vara hälften av intensivvårdspatienterna som är under 65 säger han, enligt SVT.
Han menar att det stora antalet unga smittade kan komma från de svenskar som blev sjuka efter resor till Italien, som sedan fört viruset vidare i sina umgängeskretsar.
Anestesiläkare Johnny Hillgren, ordförande för intensivvårdsregistret, menar också att det är för tidigt för att dra några slutsatser.
? Vi ser att både medelåldern och medianåldern är 62 år. Så vi har lite yngre patienter än det man sett till exempel i Italien, säger han."