Corona , är du rädd?
Flera nya virusfall i Sverige
Flera nya fall med Coronasmitta har bekräftats på olika håll i Sverige. Alla nya fall ska ha en bakgrund i italien. 24 smittade finns nu i Sverige.
Mer info finns på Text-tv
Flera nya virusfall i Sverige
Flera nya fall med Coronasmitta har bekräftats på olika håll i Sverige. Alla nya fall ska ha en bakgrund i italien. 24 smittade finns nu i Sverige.
Mer info finns på Text-tv
Nu har 30 människor totalt testat positivt i Sverige för Covid-19 enligt Text-tv.
Flygbolaget SAS stoppar nu alla flygningar till Norra Italien och till Hongkong, pgr av viruset, men flygbolaget Norwegian flyger som vanligt.
Människor bunkrar mat och skyddsutrustning, munskydden och handspriten har redan tagit slut, men Apoteken hoppas snart få in mer handsprit.
Vad har ni gjort för att förbereda er?
Fem nya Coronafall i Sverige idag
Ytterligare fem nya fall av Coronaviruset har konstaterats under onsdagen. Två i Göteborgsområdet, två i Värmland och ett i Skåne.
En av personerna i Göteborg har smittats i Iran och blivit sjuk efter hemkomsten. Övriga fyra personer har insjuknat efter hemkomst från norra italien.
Totalt har nu 35 personer i Sverige testat positivt för coronaviruset.
För mer info se texttv.
Vad jag läst så verkar det som nästan alla bekräftade fall är personer som kommit hem från Italien eller Iran. Så det kanske inte har skett någon större smittspridning i Sverige ännu då?
Vad jag läst så verkar det som nästan alla bekräftade fall är personer som kommit hem från Italien eller Iran. Så det kanske inte har skett någon större smittspridning i Sverige ännu då?
Ja det var samma för mig, helt slut på konserver! Som att folk förbereder sig på en zombieapokalyps!
Totalt är nu 52st smittade av Covid-19 i Sverige, de flesta i Stockholm. Prognosen för Sveriges BNP sänks nu för 2020.
Vi vet ju helt enkelt inte hur illa detta kommer bli, det kan bara tiden utvisa.
Haha oj! Är baseballträ nästa produkt som kommer gå åt?
Något jag undrar är hur lätt kan man bli smittad av viruset om det finns virus i luften eller om det är en person som har viruset? På TV4 sa de att man behövde ha nära kontakt under lite längre tid för att bli smittad. Stämmer det? T ex om jag sitter på ett tåg och det varit en person med viruset där innan mig som nyst eller hostat några gånger så viruset hamnat i luften och jag kommer in och fångar upp viruset, kommer det göra att jag blir smittad då, eller kräver det snarare en större mängd av viruset?
60 smittade i Sverige nu, varav ett grundskolebarn som går på samma skola som prinsessan Estelle. Det var ej Estelle som är smittad enligt Hovet. Skolan (Campus Manilla) är nu stängd. Detta är det första barnet som bekräftats smittad av detta virus i Sverige (men smittad utomlands).
Varannan Svensk är oroar sig för Coronaviruset enligt text tv.
På svtplay hittar man Folkhälsomyndighetens presskonferenser om Coronaläget. De hade en sådan igår onsdag och en idag torsdag. På svtplay hittar man också annat relaterat till virusutbrottet om man är intresserad. Bland annat finansministern hade en presskonferens om Coronavirusets effekt på Sveriges ekonomi 2020. De vilö nu införa något de kallar Korttidsjobb (tror jag det kallas)som ska innebära att istället för att varsla nu tex vid denna kris, så ska den anställde kunna gå ner i antal arbetstimmar per vecka. För mer info se svtplay.