Corona , är du rädd?
Samma här, mina barns kompisar, en familj var sjuka i hosta och snuva i säkert två månader. Riktigt dåliga var de hela tiden. Och en vän till mig vars son helt plötsligt i julas fick så kraftig lunginflammation att han blev nedsövd och fick respirator. Klarade sig bra till slut dock som tur är, men fick blodförgiftning under tiden och det var riktigt illa. Det var i julas, fullt frisk 19-åring....
Jag vet inte, allt känns väldigt skumt kring detta.
Sen tänker jag på de länder som typ inte testar några, Turkiet t.ex har en smittad va står det? Kan ju knappast stämma... hur reagerar dem på alla dödsfall? Reagerar man inte på många sjuka inom sjukvård och dödsfall då eller?
Mörkertalet måste oavsett vara enormt, men det som jag tycker är läskigt är att det verkar ta ett tag innna folk dör? eller har jag fel där? I Italien verkar det ändå har varit en smitt ett tag innan sjukhusen blev överfulla? Eller blir folk sjuka och inom ett par dagar hamnar de på sjukan?
LIte obehagligt är det trots allt, eller mycket tycker jag.
Själv har jag hosta i tio dagar nu, ret/torrhosta. Vem vet.... hur ska man veta om det är vanlig förkylning eller den här skiten?