Corona , är du rädd?
Naturligtvis informeras de berörda.
Naturligtvis informeras de berörda.
Tillhör du ingen riskgrupp finns det ingen anledning till att vara rädd för din egen del. Du
60 nya Coronafall i Stockholm
Ytterligare 60 nya fall av coronasmittade har konstaterats i region Stockholm. Nu är över 200 personer drabbade där, och totalt 325 personer i Sverige.
Risken för coronavirus i Sverige har höjts till nåvån mycket hög, uppger Folkhälsomyndigheten.
Det baseras på att ett flertal smittade personer har identifierats där det inte går att vara säker på var smittan kommer ifrån, i två områden i Sverige, Stockholm och Västra Götaland.
Läs mer på texttv samt se Presskonferensen "Så ser coronaläget ut just nu" på svtplay (visat idag tisdag).
Fyfan vad irrterad jag blir på myndigheterna som inte fattade att det skulle sprida sig. Hur kan man vara så korkad att man inte sätter alla från alperna i karantän! Så otroligt korkat!
Hur tänker dem?!
Vågar man ha barnen i skolan nu?? Själv måste man också gå till jobbet fast man träffar massor med folk där.
Sen sa de att man ska stanna hemma när man är lite snuvig innebär det attt man ska vara hemma med snuva nu ocskå även om man inte har corona vad man vet ialllfall??
www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJOdm6/undvik-att-besoka-aldre-och-sjuka-i-onodan
Är det något man ska stänga är det skolor tycker jag.
Vara hemma för att man är förkyld?
Då kan de testa alla som är det samt ta bort tramset som karens och sjuklön.
Jobbar med barn så där blir man ju smittad titt som tätt.
Hur är det med de rika skolorna som stängde i Danderyd och Estelles skola? Har de öppnat igen eller har fortsatt stängt?
Det verkar som att de har nu skitit i att stoppa spridningen. De kommer sluta testa folk med symptom. Vi vet nu hur Sverige fungerar i kris: lägger sig på ryggen med tassarna i luften och FUNGERAR INTE ALLS.
Men det är ju helt stört!
Det borde ju ändå vara av vikt att se hur många som har smittan för att göra en kalkyl och riskbedömning hur många som kanske kommer behöva sjukvård? Eller?
Varför fortsätter då Italien testa då t.ex? De gör väl det ? Eller har de okcså slutat?
Alltså jag börjar undra om denna smitta redan har funnits i vårt samhälle sen innan sportlovet, vad tror ni? Många jag känner har varit jättesjuka innan sportlovet, med lunginflammation och verkligt dåliga, unga människor också.
Då testade man ju inte för corona så hur kan man veta att fok inte haft det från december-januari här?
Samma här, mina barns kompisar, en familj var sjuka i hosta och snuva i säkert två månader. Riktigt dåliga var de hela tiden. Och en vän till mig vars son helt plötsligt i julas fick så kraftig lunginflammation att han blev nedsövd och fick respirator. Klarade sig bra till slut dock som tur är, men fick blodförgiftning under tiden och det var riktigt illa. Det var i julas, fullt frisk 19-åring....
Jag vet inte, allt känns väldigt skumt kring detta.
Sen tänker jag på de länder som typ inte testar några, Turkiet t.ex har en smittad va står det? Kan ju knappast stämma... hur reagerar dem på alla dödsfall? Reagerar man inte på många sjuka inom sjukvård och dödsfall då eller?
Mörkertalet måste oavsett vara enormt, men det som jag tycker är läskigt är att det verkar ta ett tag innna folk dör? eller har jag fel där? I Italien verkar det ändå har varit en smitt ett tag innan sjukhusen blev överfulla? Eller blir folk sjuka och inom ett par dagar hamnar de på sjukan?
LIte obehagligt är det trots allt, eller mycket tycker jag.
Själv har jag hosta i tio dagar nu, ret/torrhosta. Vem vet.... hur ska man veta om det är vanlig förkylning eller den här skiten?