Corona , är du rädd?
Jag är rädd för Corona för att det förstör mina sparade pengar. Börserna störtdyker, har förlorat 40 000 kr på knappt en vecka, för att min fond har rasat som har aktier i svenska företag.
Jag är rädd för Corona för att det förstör mina sparade pengar. Börserna störtdyker, har förlorat 40 000 kr på knappt en vecka, för att min fond har rasat som har aktier i svenska företag.
Någon svarade till FDFMGA om att det är svårt att förstå nedgången utan att veta hur mycket pengar han har.
Nu var det ju pension det gällde för FDFMGA, men för mig tänkte jag mest på privat sparande och för 1,5 vecka hade jag där ca 380 000 kr, idag har jag ca 330 000.
Ganska exakt 50 000 kr back på 1,5 vecka för att folk oroar sig för mycket för Corona.
Flera nya virusfall i Sverige
Flera nya fall med Coronasmitta har bekräftats på olika håll i Sverige. Alla nya fall ska ha en bakgrund i italien. 24 smittade finns nu i Sverige.
Mer info finns på Text-tv
Fem nya Coronafall i Sverige idag
Ytterligare fem nya fall av Coronaviruset har konstaterats under onsdagen. Två i Göteborgsområdet, två i Värmland och ett i Skåne.
En av personerna i Göteborg har smittats i Iran och blivit sjuk efter hemkomsten. Övriga fyra personer har insjuknat efter hemkomst från norra italien.
Totalt har nu 35 personer i Sverige testat positivt för coronaviruset.
För mer info se texttv.