Letrozol, PCO
Hej gänget! Har följt denna tråd ett tag nu, men inte skrivit än. Tänker att det är på sin plats med en presentation.
Jag och min man har försökt få barn i ungefär 4 år, blivit gravida 2 gånger och tyvärr fått missfall. Jag har troligtvis pcos, men läkarna verkar inte vilja sätta diagnos av nån konstig anledning! Nu har vi äntligen fått hjälp, då vi tidigare blivit nekade pga blivit gravida själv och det måste gå ett år. ???????
Jag är på min andra kur Letrozol, och nu också med Ovitrelle, det känns kul!! Första misslyckades och jag fick en enorm äggblåsa som blev en cysta och sprack, enorm smärta!! Ny cykel nu och jag tog min Ovitrelle igår och är nu spänd på om det kommer funka eller inte. Det har varit så fint att läsa era inlägg sedan jag började med Letrozol i december. ????
Får jag fråga om äggblåsan som blev en cysta och sprack - fick du positivt ägglossningstest innan den sprack då eller sprack den bara? Funderar på om det kan vara samma sak för mig. Var på vul i måndags på cd12 och då var äggblåsan 21 mm, men har inte fått positivt ägglossningstest sedan dess, eller känt av ägglossning vilket jag brukar göra annars. Är på cd15 idag och fortfarande bara negativa ägglossningstester.