Letrozol, PCO
Är det någon av er som räknat missfallsblödningen som mens och börjat med letrozol då?
Är det någon av er som räknat missfallsblödningen som mens och börjat med letrozol då?
Negativt ägglossningstest imorse också! I måndags eftermiddag var äggblåsan 21 mm. Vet i och för sig att mina äggblåsor brukar ta tid på sig på slutet, så hoppas på ett positivt test imorgon, men man vill ju bara få den där smileyn nu.
Hur går det för er (M) och Russin112? Russin, har du känt av din ägglossning? (M), hur är känslan inför onsdagens ultraljud?
Jag var på RUL igår (19+5) och allt såg normalt och fint ut. Bebisen hade växt som den skulle så fick bekräftat BF 8 juli. Moderkakan ligger fortfarande i framvägg vilket förklarar att jag inte känt så mycket ännu. Har ändå känt en del större rörelser, troligtvis när den snurrar runt och flyttar på sig. Men buffar och sparkar lär nog dröja några veckor till...
Tittade bort när barnmorskan såg över bebisens nedre del under ultraljudet men kändes som jag låg där och tittade på min framtida son. Vi får se :) Både jag och min man är i alla fall väldigt tacksamma och glada för att allt är som det ska och att det ligger en livlig och till synes frisk bebis där inne.
Hur går det för er andra gravida, akalei och amandakollb?
wow så fort det går (iaf när man är på andra sidan av graviditeten :P) Skönt att du har klarat dig ifrån det värsta och att du mår relativt bra :)
Förstår att du inte riktigt kan koppla bort oron men är det inte det som gör en mamma till en mamma? Det är bara förbereda sig på ett liv fullt med oro haha. <3
Uppdate: slemhinna 6,3 mm och äggblåsa 15 mm. Hon sa att ägget växer lite långsamt så hon sa att de blir nog ingen ägglossning förrän i nästa vecka (är själv inte övertygad om att de blir någon).
Ska dock dit imorgon igen på äggledarspolning. Hon sa vanligtvis görs detta cd 8 men att de var okej imorgon ändå (cd 15).
Någon av er som gjort en spolning?
Jag tror jag ska byta till denna gynekologen. Dels är de närmre och hon kändes såå positiv.
Men vad skönt att den växer!
kan man verkligen göra äggledarspolning i mitten av mencykeln? kan inte det störa ägglossningen? vad är anledningen till att hon vill genomföra det? varför inte vänta till nästa cykel...
Jag har gjort spolning 2 gånger. Första gången var det extremt smärtsamt och andra gången kändes det knappt :)
Fortfarande negativt ägglossningstest nu på morgonen, det här är ju jättemärkligt...
Hej gänget! Har följt denna tråd ett tag nu, men inte skrivit än. Tänker att det är på sin plats med en presentation.
Jag och min man har försökt få barn i ungefär 4 år, blivit gravida 2 gånger och tyvärr fått missfall. Jag har troligtvis pcos, men läkarna verkar inte vilja sätta diagnos av nån konstig anledning! Nu har vi äntligen fått hjälp, då vi tidigare blivit nekade pga blivit gravida själv och det måste gå ett år. ???????
Jag är på min andra kur Letrozol, och nu också med Ovitrelle, det känns kul!! Första misslyckades och jag fick en enorm äggblåsa som blev en cysta och sprack, enorm smärta!! Ny cykel nu och jag tog min Ovitrelle igår och är nu spänd på om det kommer funka eller inte. Det har varit så fint att läsa era inlägg sedan jag började med Letrozol i december. ????
Välkommen hit! :)
4 år, fy fan... det är en jäkligt lång tid :(
Igår! vad kul, jag tog i förrgår :D så en dag före dig i cykeln bara :) håller tummarna att det är dessa ägg vi har som är det magiska äggen :D