MiniNin skrev 2020-05-11 17:58:14 följande:
Undrar vad det är som gör att vissa läkare skriver ut Provera och andra Primolut-Nor? Är det beroende på diagnos, erfarenhet, reaktion? Hade varit intressant att veta. OK, så du reagerar annorlunda på de två och det är kanske inte så konstigt, man reagerar ju olika på olika mediciner och hormoner. Men så länge det funkar som det ska får man vara tacksam och nöjd!
Åh, du startar med trippel idag, spännande! Hoppas verkligen att din kropp går igång på det och att det blir fina äggblåsor den här rundan. Att slemhinnan mognat och blivit fin är ju positivt, vissa har problem med det har jag läst... Vi får följas åt här nu när vi är nära varann i processen, så mycket tankar och känslor och precis som du säger är väntan värst men nu när man är igång är det bara iiihhh, äntligen!
När har du VUL?
Ingen aning, de är olika läkare som har skrivit ut de till mig. Men provera verkar vara de vanligaste. De är 1 tablett om dagen vs primolut-nor som är 2 vilket kan vars jobbigt.
Ja men jag hoppas också! Annars är de väl bara vänta på ivf.
Förstår inte varför jag inte producerar stora äggblåsor när de verkar fungera på alla andra men ja de är ju bra att livmodern iaf reagerar :)
Jag fick tid på dag 13, den 21a :) (dag 12 hade dem inga tider)
Tycker de är så skönt att kunna skriva med er som går igenom samma sak, ingen annan i min krets som riktigt förstår vad man går igenom vilket är jobbigt...