MiniNin skrev 2020-10-19 23:51:20 följande:
Absolut! Det viktigaste är ju att man har ett datum för test tänker jag :) De tidigare två försöken har jag fått mens på Ovitrelle+16 och Ovitrelle+14. Hoppas att den håller sig borta denna gång!
Tempen har inte gått upp supermycket ännu så kanske behöver tempa några extra dagar för att bekräfta men sen så.
Näe, enligt min klinik så är det ett steg man gör när man fått till några försök som inte lyckats. Kanske olika från fall till fall hur man gör men för min del känns det som ett bra steg framåt om det inte tar sig. Känner att det isf kanske löser problemet till varför det inte lyckas. Tråkigt att ha uppehåll och kanske inte få till fler försök iofs men det försöker jag att inte fastna i för mycket.
Men du, RUL om några dagar... Hur känns det? Hur mår du? Känner du bebisen ännu? Har ni berättat för omgivningen eller väntar ni? Vill ni/har ni möjlighet att ta reda på könet?
ah håller med! jag fick också mens på ovitrelle+15 eller +16 kom jag ihåg. vi får hoppas de! har tempen stigit ännu?
låter bra, jag har hört många som blivit gravida efter att ha gjort den spolningen!
jaaa gud idag!! jag är supernervös att de ska hitta några avvikelser.. på kub var jag mer orolig att den inte levde men nu känner jag den sparka många gånger om dagen så nu är jag mer orolig för att det ska vara något fel med något organ eller så. men ska bli väldigt kul och mysigt att få se bebisen igen, var ca 2 månader sen sist.
om barnmorskan kan se könet (ibland ligger de tokigt till) så ska vi be henne skriva på en lapp så vi kan kolla det tillsammans ikväll, ska bli så mysigt <3
vi har berättat för alla vänner och släkt nu, men har inget behov av att lägga ut på fb eller instagram. men känns kul att ha berättat! förut ville jag vänta för jag var så orolig om det skulle hända något..