• Russin112

Letrozol, PCO

Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 

är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

• Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Zamaso1
    amandakollb skrev 2020-05-03 09:30:37 följande:

Har gett upp redan haha då jag inte fått bekräftat vid natural cycles att jag haft äl. Men borde ha varit i onsdags och då har jag bim 14e maj. Men som sagt, tror inte haft äl ens :(

Visst hade du 7e?

Okej, ja det är runt den 7de svårt att säga exakt men mellan 6-8 borde de va iallafall.
  • Zamaso1
    Obalem skrev 2020-05-03 09:26:40 följande:

Ja visst är de märkligt! Ja precis. Fått såhär flera dagar :/

Jätte konstigt! Kanske borde ringa imorgon för att få komma och kolla?
  • Obalem
    Zamaso1 skrev 2020-05-03 09:22:32 följande:

Det är ju ändå ett streck där, konstigt bara att det inte blir starkare. Det har väl varit sådär ett par dagar nu va?

Ja visst är de märkligt! Ja precis. Fått såhär flera dagar :/
    Zamaso1 skrev 2020-05-03 09:33:55 följande:

Jätte konstigt! Kanske borde ringa imorgon för att få komma och kolla?

Jo ja tänkte de! :)
  • Anonym (komigennu)
    Obalem skrev 2020-05-03 09:17:28 följande:

Detta är morgonens! Vågar inte tro på de ändå :(

Visst ser man ett svagt svagt streck! När hade/har du BIM?
    Vilka tester använder du och har du provat att testa med något annat test alt ett digitalt test?

• Anonym (komigennu)
    amandakollb skrev 2020-05-03 08:45:59 följande:
    Wow stort grattis!!! :D så kul! Nu får jag hopp att det ska funka för oss andra med! Har du några symptom ännu?

Ja precis, och 20 mm borde ju va rätt bra! Och hade fin slemhinna på 9,5 mm och hade två dagar innan jag tog sprutan massa äl-flytningar så fattar inte varför sprutan inte funka för mig :( har redan gett upp denna cykel, får hoppas på nästa ist! Ska ringa till kliniken imorgon och be om ett progesteronprov iaf :)
    Jag har samma värk i livmodern som jag fick förra gången, det liksom "stramar" där nere, framförallt i vissa rörelser, inte molvärk som vid mens, utan en annan sorts känsla. Sen har jag börjat få lite ömma/större bröst. Kanske en liten tendens till illamående, men absolut inget jag hade tänkt på om jag inte visste om att jag plussat. Har BIM på torsdag 7/4. 

Har hört om några som inte fått ägglossning trots spruta och mogna ägg. Men dessa personer har fått en lyckad behandling senare. Så oroa dig inte, tycker de låter som du har svarat bra på behandlingen trots allt, och ge inte upp, kanske är de något fel på tempen/eller så har du ägglossat trots icke temp-stegring, konstigare saker har nog definitivt hänt! Men ett blodprov skulle nog vara skönt för dig, så kan du veta med säkerhet om du ägglossat eller inte. Håller tummarna för dig!
  • amandakollb
    Anonym (komigennu) skrev 2020-05-03 10:22:37 följande:

Jag har samma värk i livmodern som jag fick förra gången, det liksom "stramar" där nere, framförallt i vissa rörelser, inte molvärk som vid mens, utan en annan sorts känsla. Sen har jag börjat få lite ömma/större bröst. Kanske en liten tendens till illamående, men absolut inget jag hade tänkt på om jag inte visste om att jag plussat. Har BIM på torsdag 7/4. 

Har hört om några som inte fått ägglossning trots spruta och mogna ägg. Men dessa personer har fått en lyckad behandling senare. Så oroa dig inte, tycker de låter som du har svarat bra på behandlingen trots allt, och ge inte upp, kanske är de något fel på tempen/eller så har du ägglossat trots icke temp-stegring, konstigare saker har nog definitivt hänt! Men ett blodprov skulle nog vara skönt för dig, så kan du veta med säkerhet om du ägglossat eller inte. Håller tummarna för dig!

Tack snälla för peppen! Känns lite bättre nu :) jaa visst, hoppas att de kan göra ett sånt prov! Hade känts så mkt bättre att få svart på vitt om jag ägglossat eller inte.
  • amandakollb
    Obalem skrev 2020-05-03 19:16:29 följande:

De blev inget denna gång heller.. här dök mensen precis upp :(

Nooo :(( vad tråkigt att höra :( Men så konstigt att du fick svaga streck? Ska du börja om med letrozol nu på två dagar?
  • Obalem
    amandakollb skrev 2020-05-03 19:49:45 följande:

Nooo :(( vad tråkigt att höra :( Men så konstigt att du fick svaga streck? Ska du börja om med letrozol nu på två dagar?

Ja verkligen :/ börjar imorgon! Jag kör 2-6
  • amandakollb
    Obalem skrev 2020-05-03 22:19:59 följande:

Ja verkligen :/ börjar imorgon! Jag kör 2-6

Skönt att börja om igen direkt! varför börjar du en dag tidigare, spelar det något roll?:)
Svar på tråden Letrozol, PCO