MiniNin skrev 2020-06-12 13:19:30 följande:
Hallå, igen!
Dagens fynd visade att östradiolvärdet sjunkit rejält från nästan 13000 till 2000 på två dagar vilket innebär att sprutorna fungerat bra, lite FÖR bra till och med. I äggstockarna fanns ca 20 stycken äggblåsor över 10 mm (OJ!) och nästan hälften av dem var över 14 mm (ÄNNU MER OJ!) De största tror jag låg runt 17 mm. Jag förstod det som att östradiolet sjunkit för mycket och det var alldeles för hög risk för överstimulering om man gör äggplock och IVF i detta läget. Dessutom har vi inte hunnit lämna våra smittprover så allt detta tillsammans gjorde att man valde att avbryta helt idag.
Har fått ut Fyremadel för fem dagar framåt. Dessa ska alltså förhindra för tidig ägglossning och en makalös flerbördsgraviditet. Vi hade sex senast natten till tisdag och spermierna kan ju leva ett tag. Ska ta dem t.o.m 16/6 och ska sen vänta in mens som beräknas komma senast 26/6. Det finns liksom slemhinna som måste komma ut så behövde inte ta Primolut-Nor. Har den dock inte kommit då blir det ett test för att utesluta graviditet (vilket skulle bli en riktigt knivig situation, yikes!).
Men därefter då? Ja, sen måste vi ta en paus. För planen är sen att starta stimulering med Menopur (och ev. Metformin) och eftersom risken för att det blir många äggblåsor som utvecklas oavsett (jäkla AMH!) så måste vi vara beredda på att konvertera till IVF när som och den planen funkar inte under semesterveckorna. Jag känner mig helt klar på allt och planen är ju faktiskt kanon. Är så trygg och tacksam över den men FAN vad tråkigt ändå att pausa en månad till. Det hade ju varit najs att fortsätta och sysselsätta sig med något under semestern ;)
Men tills nytt försök i augusti får jag alltså lämna lite extra prover och sen bara fortsätta med min LCHF-kost och kanske hoppas på att kroppen ägglossar av sig själv i juli. Ska fortsätta tempa och hålla koll på sekret och livmoderhalstapp så man inte missar något.
Har haft 7 besök på kliniken inkl. blodprovstagning på 10 dagar så är helt slut nu. Nu blir det att smälta detta och ta helg.
men wow vilka intensiva 10 dagar ni haft alltså! som du säger, nu är ni verkligen välförtjänta av att ta helg!! :)
vad skönt att de har en plan och att ni blir så bra omhändertagna, det är väldigt viktigt! förstår att det känns jobbigt att vänta tills i augusti med att starta igång men samtidigt kanske skönt med en liten paus i sommar och få låta kroppen vila lite, och som du säger, det kanske blir en egen ägglossning tom i juli så kan ni försöka på egen hand innan ni kör igång! :)
så planen är att ta menopur (istället för letrozol) och sedan hoppas på en fin äggblåsa och sedan ovitrelle? och om det blir många äggblåsor så kör ni en ivf istället? :)