MiniNin skrev 2020-09-25 13:56:03 följande:
Det har väl funkat superbra tidigare? Att du fått ägglossning och ett försök? Då tänker jag att det är låg risk att det inte funkat denna gång? Men oavsett så är det så himla konstigt att de inte vill prova FSH. Är ju klart subjektiv här med det är ju det som funkade för mig! Jag är innerligt tacksam för att det alternativet fanns så vi inte behövde gå från Letrozol till IVF direkt.
Menar du att du inte får gå vidare med IVF förrän nästa sommar eftersom du blev gravid? Det låter konstigt. Är det sant?
Men OM denna omgång Letrozol inte fungerar, då kan man väl inte bara vänta med behandling tills IVF är aktuellt. Av vilken anledning provar man inte FSH?
Det fungerade en gång (av trippel dos), då jag blev gravid. Men förra månaden växter det ingenting als av trippla dos, därav oron.
Ja jag håller med. Men om de inte har fungerat kommer jag ?kräva? att få testa något annat. Vill inte bara vänta ....
För att få ivf landstingsfinansierat så ska man inte ha blivit gravid på ett år, därför måste jag vänta eller betala. Min läkare skickade ändå en remiss och typ bönade om att jag skulle få ivf trots min graviditet men jag har inte fått svar än.