MiniNin skrev 2020-05-29 14:43:14 följande:
Hallå, allihopa!
Tyvärr visade mitt ultraljud inte något positivt resultat idag heller. Slemhinnan var ca 7,5mm och största äggblåsan var strax under 10 mm vilket tydde på att reaktion uteblivit. Planen nu är att fortsätta med Bemfola-sprutor, samma dos, varje dag fram tills onsdag nästa vecka 3/6. Då görs ett nytt ultraljud för att kolla reaktion.
Man tänker att det är en bättre approach att långsamt och försiktigt stimulera med låg dos för att få 1-2 äggblåsor att växa till sig istället för att höja dosen i detta läget och riskera att det blir en explosion och alldeles för många äggblåsor på samma gång. Skulle det inte bli någon reaktion tills 3/6 KANSKE man provar att höja dosen, det beror helt på vad man ser då.
Frågade om IVF idag, om/när det kan bli aktuellt och som jag förstod det finns ingen kö eftersom jag redan är patient. Som det ser ut i nuläget tror man på att sprutorna ska få igång det hela, vid rätt dos, men skulle det bli en kraftig oväntad reaktion vid en kommande doshöjning, typ 5-10 ägg som mognat, kan man göra en akutändring i planen på plats och besluta om äggplock och IVF direkt. Att man liksom 'halkar in på ett bananskal-IVF'.
Känner mig okej idag, är trygg med planen och tacksam för att man tar det lite lugnt och förbereder kroppen istället för att ta till drastiska åtgärder direkt. Är också glad och lättad för hur man resonerar kring IVF! Nu ser jag framåt och hoppas på att nästa veckas ultraljud ger mer hoppfulla besked.
Hur har ni det - amandakollb? Russin112?
Åh tråkigt att höra :( men positivt att slemhinnan va så stor! Och låter jättebra att köra på långsamt så det inte blir supermånga blåsor, fast om du skulle få göra äggplock då kanske de inte heller är så dumt! Vi får hålla tummarna att de ser fint ut på onsdag :) så nu fortsätter du med bemfola-sprutorna varje kväll till onsdag?
Det går bra för mig tror jag, är på ovitrelle+4 och idag höjdes tempen med så verkar som jag fått äl i veckan iaf! Så skönt att slippa oroa mig för de. Ska ta första tabletten lutinus alldeles strax, inte alltför taggad då jag hört att de är riktigt obehagliga(kladdiga) men vad gör man inte haha!