• inatho

7500 till hyra snabbt??

Jag behöver hjälp, akut! Jag är back två hyror och måste ut idag om jag inte betalar, jag har lyckats få ihop en hyra men det saknas fortfarande 7500. Har provat det klassiska som att fråga i diverse facebook grupper, vänner och bekanta, sälja saker osv, har till och med samlat pant

Jag har kraschat psykiskt och med det kraschade även min ekonomi, jag får inte ta sms lån då jag inte har en inkomst och tyvärr en räkning på ynka 1000 hos kf..

Vart kan jag vända mig? Har ca 4 timmar på mig att försöka fixa fram dom där 7500 annars är jag så gott som hemlös

Socialtjänsten går fortfarande igenom mitt ärende, banken har nekat mig lån, jag har ingen inkomst och ingen är villig att låna mig pengarna trots att jag erbjudit dom kopia av legitimation osv bara för att bevisa att jag inte lurar någon, inga grupper på fb tillåter insamling, kyrkan hjälper inte heller

• Svar på tråden 7500 till hyra snabbt??
  • inatho
    Anonym (Jag) skrev 2020-02-24 14:13:32 följande:

Sälj dig själv?(ironiskt). Eller utför någon typ av tjänst.. typ barnvakt, hundpromenad. Ger väl inte alla pengar du behöver men lite.

Tro mig jag har försökt
  • Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 14:23:38 följande:
    Tro mig jag har försökt
    Vad är paniken egentligen? Du kommer inte bli vräkt innan du flyttar frivilligt

• inatho
    Kjell2 skrev 2020-02-24 14:28:13 följande:

Vad är paniken egentligen? Du kommer inte bli vräkt innan du flyttar frivilligt

Jo för dom sitter med nycklar hem till mig och är redo att byta lås om jag inte betalar idag
  • Kjell2
    inatho skrev 2020-02-24 14:50:36 följande:
    Jo för dom sitter med nycklar hem till mig och är redo att byta lås om jag inte betalar idag
    Då kontaktar du polisen. Du har rätt att ha tillträde till din bostad. Endast polis, efter beslut av kfm och domstol, kan tvinga dig bort från din bostad och förvägra dig tillträde.

Beslutsprocessen tar flera månade om du obstruerar lite lagom. Då hinner du flytta.

• Anonym (Kvinna)

För det första får dom inte byta lås hur dom vill.

Betala det du fått in så länge så ser dom att du försöker

• Anonym (Blå)
    inatho skrev 2020-02-24 13:54:14 följande:

Dom hjälper inte heller

Ok, vad tråkigt, jag beklagar.

Hoppas du kan lösa det här så gott det går. Håller tummarna för dig!

Återkom gärna och berätta hur det går/gått.
  • Anonym (...)
    inatho skrev 2020-02-24 09:10:17 följande:

Ja det har jag gjort, vi kom överens om att skippa hyrorna under uppsägningstiden pga min situation men jag är fortfarande back två hyror vilket dom kräver idag

De är tillräckligt vänliga för att låta dig skipa tre månaders hyra, men kan inte låta dig få stanna tills på söndag trots att du har tillgång till 6000 kr imorgon? Har du åkt ut nu?
  • Anonym

Uppenbar tiggartråd. Ts vill ha en swish till whatever, inte handlar det om hyra i allafall för så fungerar det inte att hyresvärden kommer och byter lås plötsligt.

• Anonym (Sparven1)
    Anonym skrev 2020-02-25 11:35:54 följande:

Uppenbar tiggartråd. Ts vill ha en swish till whatever, inte handlar det om hyra i allafall för så fungerar det inte att hyresvärden kommer och byter lås plötsligt.

Droger....
  • Anonym (T)

Säger som övriga: Dom har ingen rätt att kasta ut dig, det kräver först en skriftlig uppsägelse av bostaden. Efter det har du tre (eller fyra, minns inte exakt) veckor på dig ytterligare att betala. Efter det kan hyresvärden ansöka om vräkning av Kronofogden, efter det beskedet har du ytterligare någon vecka på dig att flytta. Så försöker hyresvärden något annat så är det mot lagen. 

Underligt dock med socialtjänstens handläggande, i dessa ärenden handlar dom snabbt just på grund av ovanstående lagstiftning i syfte att ingen ska bli hemlös. Oftast går dom in och betalar hyran. 

Svar på tråden 7500 till hyra snabbt??