Anonym (Spegeln) skrev 2020-06-07 12:56:56 följande:
Jag var tillsammans med en kille när jag var yngre, som oxå var otrogen, men honom lämnade jag direkt. Vi hade varit tillsammans i 3 år och bodde även tillsammans. Jag tog det jag behövde från lägenheten och flyttade ut rätt så fort. Hade tur att få andrahands lägenhet, bodde i en större stad och lättare att få lägenhet snabbt.
Med min man känns det annorlunda, ja kanske för att vi varit tillsammans i 10år. Jag älskar honom. Vi har byggt upp vårt liv tillsammans. Men skulle han vara otrogen igen, ja då har han verkligen bränt chansen.
Jag har berättat för två personer, min förra chef och min nuvarande chef. Att berätta har bara gjort att mitt mående påverkas mer. Jag kan komma till jobbet på bra humör, och så börjar hon efter 30min, ja då är det kört. En dag mådde jag så dåligt att jag fick gå hem då tårarna inte sluta rinna och ansiktet helt rödsprängt.
Så nej, jag kommer inte berätta för någon. Inte nu. Kanske senare. Men inte i dags läget. Har funderat på hur jag skulle må om min man berätta för sin familj, men jag vet inte om det skulle göra saken bättre.
Ni har varit tillsammans längre och har barn tillsammans.
Då kan jag förstå att det känns annorlunda.
Mitt ex och jag var tillsammans i 2,5 år. Hade inga barn.
Han bedrog mig med en av mina bästa vänner.
Jag valde att lämna direkt.
Men det dröjde länge innan jag kunde förlåta dem.
Men idag har jag gjort det och jag är idag lyckligt gift och har barn med en underbar man.
Om din chef inte kan respektera dig så kanske du ska byta jobb så du kommer därifrån?
Jag tror ändå inte att du ska hålla allt inom dig. D¨kan det sluta med att du till slut exploderar istället.
Be din man berätta istället.
Det är ändå han som ska bära skammen,inte du.
Och då lär du också märka om han verkligen ångrar sig.