• molly50

Är MIN man otrogen?

Smecker skrev 2020-04-10 19:23:38 följande:
    Vi vet ju knappast hur TS man upplevde sexlivet innan aborten heller, så det kan vara dumt att säga att det var den som gjorde så att situationen uppstod. Men absolut att TS man har ett ansvar för att inte från början inleda en relation med en person som han inte kan ha ett tillfredsställande sexliv med, eller att skilja sig istället för att vara missnöjd och otrogen.
    Han hade ju också kunnat försöka prata med TS om hur han upplevde problemet så hade de kanske kunnat lösa det tillsammans.
    Man behöver ju inte slänga i sin partners ansikte att man ville ha bra sex som en ursäkt för att man varit otrogen i flera års tid.
  • molly50
    Smecker skrev 2020-04-11 19:58:51 följande:
    Det är också ett alternativ. Tyvärr är det för många ett känsligt ämne, TS verkar ju ha en finit inställning till det hela så det är inte säkert att "ta upp problemet" hade tagits särskilt positivt emot. Förhoppningsvis känner TS och hennes man varandra på den punkten. Jag tror knappast att otrohet är var persons förstahandsval när något saknas i sexlivet, men ibland kan det synes som att det står mellan otrohet och skilsmässa när det kommer till att få ett tillfredsställande sexliv, och alla är uppenbart inte beredda att ta till skilsmässa.
    Det togs ju inte särskilt väl emot när TS fick veta att han varit otrogen i flera års tid heller.
    Så frågan är vad som hade varit värst. Att försöka prata om saken och finna en lösning eller att ta till otrohet?
    Det är ju något som kan vara värt att fundera på innan man gör sitt val.
  • molly50
    Anonym (man) skrev 2020-04-12 14:43:01 följande:
    Är inte det som att säga att.... att låna pengar av sin kompis kan vara ett känsligt ämne för många, och kompisen har ju en ganska finit inställning till att låna ut sina sparpengar så det är inte säkert att "ta upp problemet" hade tagits särskilt positivt emot så därför snodde man pengarna istället. Jag tror knappast att sno kompisens pengar var personens förstahandsval. 

1) Är att ämnet är känsligt en bra ursäkt för att bedra sin partner? Ska man inte kunna prata om känsliga saker med varandra?

2) Om man tror att ens partner inte kommer se det på samma sätt som man själv gör, är det då ok att gå bakom ryggen på personen?

3) Är det ok att tvinga sin partner att leva i en lögn för att man själv hellre ville vara otrogen än att skiljas?

Kort sagt, är det ok att bedra någon för att det är bekvämast så för en själv?
    Det är väl så det är med otrogna.
    Det är väl bekvämare för dem själva än att t ex prata om känsliga saker med sin partner alt göra slut.
  • molly50
    Anonym (kapten) skrev 2020-04-14 06:45:38 följande:

Har han inte fått en avsugning under hela er tid tillsammans?? Då kanske det inte är jättekonstigt att man börjar leta lite eller?

Menar inte att vara okänslig eller så, men att inte få oralsex skulle vara en dealbreaker för mig. 

Men det är väl något han borde ha märkt redan från början och antingen pratat med TS om det eller gjort slut.
    Man gifter sig inte och skaffar barn med en person om det är en sådan dealbreaker att man väljer att leva ett dubbelliv i flera års tid för det.
  • molly50
    Anonym (kapten) skrev 2020-04-15 02:30:22 följande:
    molly50 skrev 2020-04-14 12:44:15 följande:
    Men det är väl något han borde ha märkt redan från början och antingen pratat med TS om det eller gjort slut.

Ja absolut, OM han visste det från början. Men har det ändrats på vägen är det en annan sak. 
    Men det är väl en sak man borde märka redan i början av förhållandet,om ens partner inte vill ge oralsex.
    Och då har man möjligheten att välja att antingen prata om det eller göra slut om det är en dealbreaker. Istället för at välja otrohet.
    Kanske ens partner rent av är med på att ha en öppen relation eller låta sin partner träffa andra.
  • molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-17 12:37:32 följande:

Berättade för min chef igår, första dagen på jobbet. Skämdes typ öronen av mig. Fy så jobbigt det var. Kändes varken bättre lr sämre av att ha berättat..

Men varför skämdes du? Du har ingen anledning att skämmas. Bara din man.
    Vad sa din chef? 
  • molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-17 20:53:31 följande:

Blev nästan som ett förhör, kändes inte alls bra. Nästan så att hon va nyfiken och ville veta detaljer. Nää, kändes vaken lr när jag berättat. Kunde lika bra hållt det för mig själv som jag anade.. men nu är det sagt..

Du behöver inte berätta några detaljer för din chef. Det räcker med att hon vet,tycker jag.
    Resten är din ensak.
    Men det är bra att du har berättat så att du kanske kan få hjälp.
    Och berätta för någon du kan prata med så att du kan få ur dig allt. Det behöver du.
    Det är inte bra att gå och bära allt inom sig. Risken finns att det exploderar till slut.
    Och det gör inte saken bättre.
  • molly50
    Anonym (H) skrev 2020-04-18 17:07:21 följande:
    japp det är sant din man vart 100% otrogen men enda anledningen att tjejen messa dig om det är för att hon själv vill ha din man så i hopp om att du ska dumpa honom säger hon sanningen för att han ska komma krypandes till henne
    Nu var det ju inte den andra kvinnan som messade TS om hennes mans otrohet utan någon som påstod sig ha varit ihop med systern till älskarinnan.
  • molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-04-25 21:41:50 följande:

2 månader har gått sen jag konfrontera honom. Har det gått en dag utan att jag tänkt på hans svek? Nej, blir det bättre? Kommer man vidare? 2 månader är inte så lång tid, men det känns som dessa månader gått skitfort, men ändå långsamt. Och tänkt då dessa 3 ÅR, som jag inte har veta nått. 3 år som jag inte varit min mans förstahandsval, 3 år som han levt dubbelliv. Mår illa.

Kanske ska byta psykolog oxå, den jag har känns bara fel. Hen vill bara att jag ska skilja mig och slänga ut min man. Varje samtal...

Kanske ligger det något i det psykologen säger?
    Kanske borde ni flytta isär,om så bara för ett tag,för att du ska kunna komma vidare och lättare kunna se saken ur en annan synvinkel?
    Du verkar inte må bra av att vistas under samma tak som honom just nu.
    Och det kan göra det svårare för dig att fatta ett beslut om du ska stanna eller gå.
    Jag tycker också du ska berätta för vänner och släktingar om det här. Du behöver stöd omkring dig. Du ska inte vara ensam med det här.
  • molly50
    Anonym (Vakna) skrev 2020-04-28 16:12:50 följande:

Kära TS

Jag har läst alla dina inlägg och jag lider med dig. Dock förstår jag inte varför du är så naiv?

Jag har själv varit en älskarinna i 4 år. Efter så lång tid är man INTE en älskarinna längre, man har en relation. Din man har inte valt att ha sex med henne bara för att få en avsugning, han har valt henne för att han älskar henne. Han älskar givetvis dig med men han älskar henne oxå. Du säger att de gjort slut men det är nog bara tillfälligt. Min kille blev även han påkommen och han gjorde slut med mig men så fort det lugnade sig hemma så var vår relation tillbaka på 100% igen.

Din psykolog/samtalsterapeut säger att du ska lämna, det är för att du ska det. Din man är inte din, han är ?er? och snart har han henne tillbaka eller en ny. Det spelar ingen roll vad han svarar dig nu på alla frågor och förhör, han vill bara få tillbaka lugnet.

Lämna honom eller acceptera att dela honom med eller utan din vetskap.

På vilket sätt hjälper detta TS?
    Hon behöver konstruktiva råd,inte få höra att hennes man kommer att gå tillbaka till sin älskarinna och att han älskar henne.
    Och ingen här vet hur TS man tänker och känner.

För övrigt så undrar jag hur du själv tänker som väljer att vara med en upptagen man i flera års tid?
    Tycker du inte att du förtjänar bättre?
    Vill du inte vara någons nr 1?
Svar på tråden Är MIN man otrogen?