Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-15 23:11:49 följande:
Jag har sagt till min syster att det absolut inte är pga att hon flyttar, men visst känns även det i hjärtat. Både barnens pappa och Moster flyttar.. Jag sa att det är mycket runt omkring just nu, både hemma och på jobbet. Men absolut inte att det är pga hennes flytt.
Blandade känslor att se min man, men jag gör det för barnens skull. Om vi nu går skilda vägar, hoppas jag ändå att vi kan ha en bra relation pga barnen. Vi kommer alltid att vara deras föräldrar, oavsett om vi håller ihop livet ut, lr väljer att gå skilda vägar. Tror det är viktigt för dom att se att mamma och pappa kan vara i samma rum tillsammans utan att halshugga den andre.
Känner att jag skulle vilja prata ensam med min man, få svar, öga mot öga. Har så mycket frågor, funderingar.. men är det en bra idé? Att smsa lr ringa är inte smama sak, man kan gömma sig bra bakom en skärm.
Jag hoppas iallafall att vi får en trevlig stund imorgon, för barnens skull. Och sen att även Moster kommer förbi gör nog barnens hjärta hela och kanske stillar deras frågor efter pappa veckan ut.
Jag tycker absolut att du ska försöka prata med din man och försöka få svar på dina frågor.
Det är han skyldig dig,tycker jag.
Att det skulle ha med en avsugning att göra låter inte trovärdigt.
Kanske om han han varit otrogen en gång. Men inte i 3-4 års tid.
Då är det andra orsaker som ligger till grund för det.
Berätta också för sin syster.
Som någon annan skrev,skulle du själv inte vilja att hon kunde berätta för dig om hon hade hamnat i en svår och jobbig situation?