molly50 skrev 2020-06-07 12:04:33 följande:
Har ni möjlighet att flytta så gör det.
Jag tror att om du fortsätter må dåligt,älta och bryta ihop så kommer det att fortsätta vara jobbigt för dig.
Och även för din man.
Det kan rentav bli så att han tröttnar till slut.
Därför tror jag att det är viktigt att du får till en förändring så att du kommer bort från alt som får dig att må dåligt.
Och kanske ska du,eller din man,berätta för fler så att du har stöd omkring dig när du behöver.
Personligen så hade jag valt att lämna. Jag hade inte velat se min man om han gjort något sådant mot mig. Jag hade aldrig kunnat förlåta.
Men du verkar ha bestämt dig för att ge din man en ny chans.
Men om han gör om det så hoppas jag att du lämnar.. För din egen och barnens skull.
Jag var tillsammans med en kille när jag var yngre, som oxå var otrogen, men honom lämnade jag direkt. Vi hade varit tillsammans i 3 år och bodde även tillsammans. Jag tog det jag behövde från lägenheten och flyttade ut rätt så fort. Hade tur att få andrahands lägenhet, bodde i en större stad och lättare att få lägenhet snabbt.
Med min man känns det annorlunda, ja kanske för att vi varit tillsammans i 10år. Jag älskar honom. Vi har byggt upp vårt liv tillsammans. Men skulle han vara otrogen igen, ja då har han verkligen bränt chansen.
Jag har berättat för två personer, min förra chef och min nuvarande chef. Att berätta har bara gjort att mitt mående påverkas mer. Jag kan komma till jobbet på bra humör, och så börjar hon efter 30min, ja då är det kört. En dag mådde jag så dåligt att jag fick gå hem då tårarna inte sluta rinna och ansiktet helt rödsprängt.
Så nej, jag kommer inte berätta för någon. Inte nu. Kanske senare. Men inte i dags läget. Har funderat på hur jag skulle må om min man berätta för sin familj, men jag vet inte om det skulle göra saken bättre.