Inlägg från: Anonym (Sunt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sunt)

Är MIN man otrogen?

Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-02-26 14:01:43 följande:

Jag förstår allt som du känner, men tycker synd om älskarinnan också. För om de hade ett förhållande i 3 år så var det mer än bara sex. Man har ett så långt förhållande bara om man älskar någon. Sen att han direkt efter konfrontationen direkt vill gå och lämna tillbaka nycklarna..? Alltså vad är det för man, i 3 år har han älskat henne, också, och när han blir ertappad då tar han direkt avstånd och vill få dig att tro att det inte betyder något..! Så feg. Sen att han väljer er, ja men det är ju klart, hade han inte velat ha sin familj så hade han inte gått bakom

Ryggen. Klart ni betyder mycket men verkar som han har haft behov av en denna andra kvinnan också. Sätt det i lite Större perspektiv, han har inte begått något brott, försök inte låta detta få dig må så dåligt. Människor är komplexa, och bara för att man älskar sin partner så betyder det inte att man inte kan älska en annan.

Ditt inlägg är sjukt respektlöst mot TS!! Ts har det jobbigt nog, hon behöver inte tänka på den "stackars" älskarinnan!!! Det finns gott om kvinnor som Vill ha en upptagen man då och då, verkar det som.... Så särskilt synd om henne är det inte.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Nogirl) skrev 2020-02-26 17:03:50 följande:

Edit: De flesta som väljer att stanna har nog i viss del redan tappat sig själva under förhållandet. Förlorat styrka, mod och självrespekt. Har inte självförtroendet och tror inte på sig själva, klarar inte av att vara ensamma eller leva utan en partner. Det är vad jag till stor del upplevt av otrogna förhållanden i min omgivning. 

Att därefter stanna fortsätter endast den negativa trenden nedåt...ännu mindre självförtroende, ännu mer livegen o.s.v 

Om du visste hur mycket styrka och mod som krävs för att faktiskt inte lämna sin otrogna svin till make i det skedet som Ts befinner sig i, så skulle du inte skriva som du gör! Mycket bekvämare att gå isär och slippa möta det jobbiga.. Sen är det inte säkert att det går att reparera ändå.. Men man är inte svag bara för att man inte är hård.

Det må vara som du skriver i vissa fall, men det finns också andra som inte är svaga bara för att de inte direkt skickar in ansökan om skilsmässa! Ibland måste saker få ta tid, ibland får man leva i ovisshet ett tag.. iaf om man har pyttesmå barn som skulle ta mer skada av att hastigt gå isär. Sen är det så väldigt lätt och självklart att säga hur man själv skulle göra.
  • Anonym (Sunt)

Edit: De flesta som väljer att stanna har nog i viss del redan tappat sig själva under förhållandet. Förlorat styrka, mod och självrespekt. Har inte självförtroendet och tror inte på sig själva, klarar inte av att vara ensamma eller leva utan en partner. Det är vad jag till stor del upplevt av otrogna förhållanden i min omgivning. 

Att därefter stanna fortsätter endast den negativa trenden nedåt...ännu mindre självförtroende, ännu mer livegen o.s.v 

Om du visste hur mycket styrka och mod som krävs för att faktiskt inte lämna sin otrogna svin till make i det skedet som Ts befinner sig i, så skulle du inte skriva som du gör! Mycket bekvämare att gå isär och slippa möta det jobbiga.. Sen är det inte säkert att det går att reparera ändå.. Men man är inte svag bara för att man inte är hård.

Det må vara som du skriver i vissa fall, men det finns också andra som inte är svaga bara för att de inte direkt skickar in ansökan om skilsmässa! Ibland måste saker få ta tid, ibland får man leva i ovisshet ett tag.. iaf om man har pyttesmå barn som skulle ta mer skada av att hastigt gå isär. Sen är det så väldigt lätt och självklart att säga hur man själv skulle göra.
  • Anonym (Sunt)

• Anonym (Sunt)
    Anonym (Nogirl) skrev 2020-02-26 16:57:55 följande:

Det kanske inte är fel men man ska vara väldigt medveten om att det kommer ske på bekostnad av en själv. De flesta klarar inte av det när misstankarna och självföraktet äter upp dem. Är det värt att förlora sitt självförtroende och självrespekt totalt för någon människa?

För övrigt, vad finns det för garanti att mannen inte gör om det när hans snedsteg inte får några negativa konsekvenser? 

Ja, av egen erfarenhet så vet jag hur jobbigt det kan va med misstankarna, men varför skulle jag förakta mig själv om jag väljer att stanna?? Dessutom, valet behöver väl inte va ett val att stå fast vid forever om det skulle visa sig att mannen inte vill jobba med sitt svaga psyke?? Personligen får jag tillräckligt många uppskattande blickar från andra, att jag säkert tror att jag skulle slippa va ensam resten av livet om jag och min man skiljer oss:)
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (...) skrev 2020-02-26 17:59:19 följande:

Ja, han hade rätt i det. Jag ignorerade mitt beteende för jag "visste" att det skulle vara vi två för alltid, men det fanns mycket vi behövde diskutera och ändra på.

Du får ursäkta, men nånting säger mig att du är en man som för "mannens talan" här...

Men om det är sant det du skriver så är det ju ganska sorgligt att du tar på dig skulden för din mans otrohet!! Den som har problem i förhållandet och är missnöjd men inte vågar ta upp problemen utan istället bedrar sin partner bakom ryggen är ju väldigt feg.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (...) skrev 2020-02-26 17:59:19 följande:

Ja, han hade rätt i det. Jag ignorerade mitt beteende för jag "visste" att det skulle vara vi två för alltid, men det fanns mycket vi behövde diskutera och ändra på.

Du får ursäkta, men nånting säger mig att du är en man som för "mannens talan" här...

Men om det är sant det du skriver så är det ju ganska sorgligt att du tar på dig skulden för din mans otrohet!! Den som har problem i förhållandet och är missnöjd men inte vågar ta upp problemen utan istället bedrar sin partner bakom ryggen är ju väldigt feg.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Nogirl) skrev 2020-02-26 18:04:30 följande:

Hur vet du att barnen skulle ta mer skada av att gå isär? Jag var ett av de barn som tog skada av att föräldrarna valde att inte gå isär. 

Det beror mycket på hur förhållandet vidareutvecklas. Men att se sina föräldrar hålla ihop bara för att lärde mig att förhållanden var kärlekslösa. För min pappa klarade inte av att förlåta , och min mamma klarade inte av att hålla sig trogen. 

Det är en myt att alla barn mår bättre av att föräldrarna stannar. Åtminstone om någon av föräldrarna mår dåligt i förhållandet (Vare sig det handlar om den bedragna eller den otrogna). Visst klarar man av att förlåta och allt bara flyter på så ...kanske. Men om det blir som i många fall, svartsjuka, misstänksamhet, gräl och känslokyla..vilket barn mår bra av det?

Fast jag skrev väl inte att det alltid är så?? För mig är det inte alltid så svart eller vitt. Beror också på hur man är som föräldrar. Nu är ts minsta 4 väl, så barnet är inte lika liten som vår minsta var, vilket är skönt om Ts bestämmer sig för att lämna nu. Då finns förhoppningsvis en anknytning till båda föräldrarna. Vår var typ nyfödd, så jag vet att hen tagit skada av om vi separerat då, att anknytningen till pappan hade skadats.

Jag håller helt med dig om att det beror på hur förhållandet vidareutvecklas, men det vet man ju inte om man lämnar direkt när otroheten uppdagas, eller? Vill man ge det en chans så är det en lång process, inget som lättvindigt ska förlåtas och sen bara köra på...

När som helst i den processen så kan man välja att avsluta förhållandet. Och det ska den otrogna partnern veta om, så han eller hon jobbar på sina problem. Jag tror personligen inte att det går så bra utan professionell hjälp.
  • Anonym (Sunt)
    jrockyracoon skrev 2020-02-26 19:09:36 följande:

Hej TS!

Vad kämpigt för dig!

Nu får du försöka landa i det här och smälta det i din takt. Låt din ilska, förakt, svartsjuka och alla dina känslor komma fram om du känner att du behöver det. Du kommer säkert behöva en lång tid att bearbeta det här och samtidigt pendla mellan olika känslor och sinnesstämningar.

Det är inte fel av dig att vilja försöka igen i relationen, men det är inte heller fel om du bestämmer dig att lämna. Det är helt upp till dig vad du kan förlåta och vad du väljer att göra. Jag beundrar förstås dig om du skulle lyckas bygga upp en relation med en man som varit så bedräglig mot dig. Jag tror det blir väldigt svårt. Vad är det för en typ av person som kan ljuga för sin fru på i princip daglig basis i tre år och bedra henne under hela denna långa tid? Jag tänker att den personen sannolikt har någon typ av personlighetsstörning eller t.ex. empatistörning, narcissism, psykopati eller liknande. Det låter inte som en person som har de kvalitéer som krävs för att upprätthålla en fungerande relation med tillit och ärlighet.

Hur du än väljer så är det ett bra val att börja gå i familjeterapi. Kanske du även behöver gå i egen terapi för att bearbeta och hitta fotfäste i detta. Vänd dig också till vänner som du litar på och bearbeta med dem.

Ta hand om dig nu och lycka till!

Väldigt bra skrivet! :)
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-26 12:06:04 följande:

Tack för alla fina stöttningar!

Det va inte lätt men nu är det gjort, och vilken jäkla lättnad att få ut sig det.

Jag började med och berätta hur trevlig vi haft det med barnen idag med semmelfikat och att barnen va så glada att få följa med Moster hem sen, och han höll med. Bad min syster ta bilder på oss, ett sista kort som familj.. Visade bilden och han titta länge på den. Fråga honom om han såg nått konstigt med den. Fick ett nej, för den va verkligen perfekt. Perfekt för vem som helst att se, men inte för mig, som nu skulle konfrontera min otrogna man!

Han blev helt tyst, kanske chockad. Jag vet inte. Jag bröt ihop! Jag sa inget om messet jag fått utan sa bara att jag visste. Visste att dom sågs, visste att det pågått i 3 år!, att dom haft sex, att dom varit där o där, osv osv. Han fyllde i för att bekräfta. Han ljög inte! Sen om han kanske lämna några godbitar för sig själv, det vet jag inte och jag vill heller inte veta.

Han sa att han kände en lättnad, att han inte visste hur han skulle bryta upp från henne. Jag gav som förslag att lämna tillbaka nyckeln. Ett steg åt rätt riktning. Han sa att han alltid älskat mig och barnen, och att han alltid kommit hem.. usch, kände mig så äcklad!

Hans händer som varit på någon annan, har tagit på mig. Hans läppar har rört vid någon annan, har även rört mig. Hans *** har varit i någon annan, och varit i mig. Jag känner mig våldtagen? Vet inte, äcklad!!

Han har pussat på en annan kvinna och sen kommit hem och pussat våra barn godnatt med samma läppar. Usch!!

Han sa att han vill välja oss, sin fru och sina barn. Jag vet inte. Jag vill inte, men ändå älskar jag honom.

Han bad mig följa med och lämna tillbaka hennes nyckel. Jag gjorde det efter mycket om och men. Han har blockat henne, säger han.

Han vill att vi ska lösa det här, och att han ska ta kontakt med att vi ska gå på familjeterapi lr vad nu heter. Han har smsat sin chef om att få byta arbetsplats alt säga upp sig, hans chef har messat tillbaka att han ev kan bli förflyttad, fått se sms.

Har gråtit konstant, vaknat i natt av att jag gråter. Allt känns så hemskt! Tre år!! Vår minsta blir fyra, han va alltså bara ett år när min man börja vänsterprassla. Vi har varit på mängder av resor och äventyr och han har haft sin älskarinna i tankarna? Tre år!!!

Jag dör sakta inombords!

Men när våra barn kommer hem, ska jag vara starka för dom! Jag ska aldrig svika min familj jag har kvar!

Vad stark du är Ts!! Och vilket bra sätt du konfronterade honom på. Förstår att det är massor motstridiga känslor och en känslomässig berg och dalbana inombords. Kärleken som du känner till din man tar inte slut direkt, den har funnits där i flera år, men förstår ju samtidigt känslan av att du äcklas av honom och det svinaktiga beteendet han haft under lång tid. Svåra saker att förhålla sig till och inte säkert att det går att reparera och bygga upp en bra kärleksrelation igen.

Du skrev i ett tidigare inlägg att mannen varit sjukskriven ett tag och om jag inte missminner mig var det ungefär i samma veva som otroheten började. Vad var anledningen till att han blev sjukskriven då?

I samma veva gjorde du också en abort som du gjorde mot din vilja för mannens skull. Krävde han att du skulle göra det, eller tog du det beslutet för hans skull, för att inte vara egoistisk när han inte ville ha ett till barn? Du skrev att du mått dåligt sen dess, så ingen av er verkar ju mått bra.

Kanske titta lite på hur han var innan de här sakerna hände. Vi var ju många här med egna erfarenheter som blev förvånade över att han inte försökte ljuga sig ur allt vid konfrontationen.. Men han gjorde ju inte det. Vill inte försvara honom, bara konstatera att han verkar skilja sig något ifrån det vanliga mönstret iaf...

Å andra sidan förstod han kanske att det inte var nån idé, men du visade inga kort vad jag förstår?

Att han kände sig lättad när han lagt korten på bordet, är inte så konstigt, eftersom han nog inte mått bra av detta dubbelliv, men kanske lite irriterande. Den otrogna parten känner sig lättad medan man själv mår så väldigt dåligt och känner sig knäckt!!

Din man verkar på det klara med att han vill fortsätta leva med dig och och barnen och vill också gå med dig i terapi. Inte heller så väldigt vanligt att mannen tar det initiativet... inte ens, tror jag, er situation.. Utan såna förslag brukar ofta komma ifrån kvinnor. Generellt sätt så har män svårt för att prata om känslor och mående och svårt för att söka hjälp. 3 år ja.. Det är en lång tid, men hade sveket varit mindre om det varat en månad, eller 1 år? De flesta slutar väl ändå inte innan de blir upptäckta när det gått så långt... Har man väl lärt sig ljuga så fortsätter de flesta, när de märker att det går så lätt.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (AochO) skrev 2020-02-28 07:10:19 följande:

Han verkar ju älska dig! För hade han inte gjort det så hade han dumpat dig för länge sedan om han varit less och trött på era samtal. :)

Att man är otrogen är enbart ett symptom på att vara utsvulten i sitt egna förhållande. Man gör det inte för att vara elak eller för att såra. Vill man såra då berättar man otrohet och att man knullar med andra.

Han är fortfarande ihop med dig = älskar dig

Han gör det bakom din rygg = bryr sig om dig

Vad mer kan en kvinna önska sig?

Så kvinnor va tydliga i framtiden när ni träffar era nya framtida partners OCH berätta att ni inte gillar så mycket sex inom något år.. då kan mannen slippa känna sig lurad och på så sätt få ta ställning redan där och då om han vill inleda något dödfött.

Så jag anser att det är mannen i erat förhållande det är synd om, det är han som tråkigt nog måste smussla och gå bakom ryggen på dig för att få ut det han vill ha av ett förhållande. Tänk på hur hans psyke! Knappast kul att veta att man kan såra sin partner men egentligen inte vill göra det!!

Jädra idioter många lama kvinnor är! Blir irriterad på er

Du tänker alldeles för enkelspårigt och primitivt!! Du kanske är en sån som många män verkar vara... spelar ingen roll om kvinnan är trevlig, otrevlig, glad, sur, ärlig eller lögnaktig och manipulativ. Bara du får ligga så är du nöjd?!

De flesta kvinnor fungerar inte så. Vill man bibehålla ett bra samliv så kräver det också att man engagerar sig lite, att man pratar med varann, att man delar på saker såsom att ta ansvar för sina barn och sitt hushåll och gärna gör nåt kul tillsammans då och då. Vi blir helt enkelt inte kåta om mannen inte respekterar oss och bryr sig om oss, som man ömsesidigt ska göra i en kärleksrelation.

Sedan har du helt fel i att otrohet enbart och alltid är ett symptom på att vara utsvulten i sitt egna förhållande!! Det KAN handla om andra saker, tex att den otrogna partnern har ett osunt behov av bekräftelse, psykisk ohälsa och sexmissbruk. Så det är inte alltid så att det beror på sexbrist i sin fasta förhållande.

Nej, man kanske inte gör det för att såra, men man tar sig friheter genom att vara otrogen och ljuga fast man lovat vara trogen! Det visar på att man är en egoistisk person som bara tänker på sig själv, hellre än att försöka förbättra de problem som kan finnas.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (...) skrev 2020-02-28 09:10:41 följande:

Det är fullt möjligt. Alla kan inte. Inte alla vill, men har man viljan att samtala, bearbeta och gå vidare tillsammans så klarar en del av det utan problem. Jag säger inte att det är lätt, men det handlar om sin egen inställning till vad som hänt, och hur man hanterar problem som uppstår. Man kan styra sig själv till att känna sig kränkt, sviken och som ett offer, eller välja att lösa problemet på annat vis. Självklart har man rätt till alla känslor och tankar. Man ÄR sviken och bedragen, men man behöver inte låta den känslan etsa sig fast.

En del klarar av det och får ett bra liv tillsammans på sikt, men inte utan problem!!! Eller tycker du inte att det är ett dugg problematiskt att Ts nu mår som hon gör pga av det mannen har gjort? Oavsett vad man väljer att ha för inställning och se på det, så sätter det spår tyvärr!

För min egen del så kommer jag tex ALDRIG lita på någon till 100 procent igen. Jag har varit godtrogen och naiv men är det inte längre. Få saker förvånar mig nu. Ge förtroende ja... Men lita fullt på, nej! Av de vänner som vet, så är flera förvånade just eftersom vi var ett av dom par som verkade ha det så bra tillsammans.. Och det kändes så när vi skrattade ihop och pussades, kramades och kysstes varje dag sen 13 år tillbaka.

Innan så litade jag på, min man var ju så snäll och omtänksam som person, en sån som ställer upp om någon behöver hjälp, precis som jag också är, så fanns liksom inte i min värld att han skulle aktivt söka nån annanstans!! Jag själv har alltid tänkt att trohet är ett val och för min egen del så finns INGA ursäkter för att begå ett sådant svek.

Det är inte så att jag aldrig stött på nån man i nåt sammanhang och känt kemi och dragningskraft och att det liksom finns nåt där i luften. Vad gör man då om man vill vara trogen? Jo, man håller sig undan, så pass mkt man behöver, för att inte dras med i nåt som sedan är svårt att bryta!!! Hur svårt kan det va att förstå?

Vi har alltid haft ett sexliv som vi utvecklat under våra många år tillsammans, snarare än att låta det bli tråkigt och slentrianmässigt. Vi har 3 barn men har ändå aldrig gått mer än en månad och betänk då att efter en förlossning så kan en månad inte räcka ens för att sluta blöda, men jag har haft tur med bra förlossningar utan skador!!!

Eller att den kanske redan rätt så begränsade ekomin blir ännu sämre om man bestämmer sig för att försöka bygga upp nåt nytt, därför att bra terapi kostar pengar, mkt pengar!! Det räcker liksom oftast inte att gå dit en eller två gånger utan det kan behövas långvarig terapi. 6-800 kr per gång x antal gånger. Visst, pengarna är ganska oviktiga i sammanhanget, sett till allt annat i livet man kan förlora genom att fortsätta eller gå isär. Men ändå.

Men precis som du skriver så handlar det om ens egna inställning till det som hänt och hur man hanterar problem.. Och det är det som många otrogna verkar ha STORA problem med!!!
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (man) skrev 2020-02-28 12:53:40 följande:

Och priset för mest korkade inlägg februari 2020 går till.....*trumvirvel*....AochO!!!!

Exakt! :)
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (man) skrev 2020-03-01 13:51:21 följande:

ATt det GÅR att göra säger egentligen inte så mycket, det går säkert att göra det mesta OM man är beredd att att betala priset för det. En intressantare fråga är om det är värt att betala ett så högt pris för ett förhållande? Eller om man kommer må bättre av att lämna.

Ett förhållande ska ju vara något man mår bra av, något som lyfter en och ger en styrka. Inte något som får en att må dåligt, sänker en och bryter ner en. Ett sånt förhållande är inte värt det.

Osäkert om det är värt priset, men beror nog på situation också. Jag ser till att bädda inför framtiden (den närmsta) om det visar sig inte vara värt det. Jag har nyligen fått mitt drömjobb så jag är så otroligt glad! :)

Men jag vet tyvärr att om den dagen kommer och vi går isär så kommer svärmor utmåla mig som psykiskt instabil, svartsjuk och mkt kontrollerande inför hela släkten på min mans sida, trots att hon VET att det inte är så. Det är också ett rätt så högt pris att betala! Då måste jag va tillräckligt stark innan. Mkt märkligt att inte visa ett uns förståelse för om ens svärdotter inte alltid orkat hålla upp den "fina fasaden" som tydligen är det viktigaste av allt. Men min man har heller ingen bra rel till sin mor, så om hans förändring som han gjort håller sig så känns det bättre om vi fortsätter kämpa tillsammans och håller dem utanför vårt liv så mkt som möjligt. Barnvakt kan de vara så vi får tid tillsammans själva ibland.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-01 15:55:26 följande:

Mycket tankar och jag har varit hos en vän. Har dock inte berättat egentligen vad som hänt då hag själv knappt kan förstå. Sover som en kratta och mår illa konstant.

Ikväll kommer barnen hem och första lögnen för dom blir att pappa jobbar sent och imorrn till skola så får jag väl hoppas på att du är för uppspelta för att få träffa kompisarna i skolan o förskolan igen efter ett fint sportlov hos mormor och Moster.

Vet inte hur jag ska göra. Vad jag ska tänka. Jag älskar trots allt denna människa! Jag hatar honom konstigt nog inte. Jag är bara arg, arg och besviken.

Imorrn har jag iallafall bestämt mig för att ringa skatteverket för att se om hon kanske tom hunnit blivit gravid under dessa 3 år och att min man kanske tom är trebarnsfar, vad vet jag. En tanke som gnager sönder mig innefrån o ut.

Sen längtar jag efter egen psykologtid samt familjenrådgivningen.

Förstår dig. Jag tänker att du inte måste bestämma dig här och nu om du känner att du inte vet vad du vill. Är nog bra att ni inte ses så mkt nu du och din man så du får tänka ifred.. Såklart att man när man ser på det rent objektivt och inte med några känslor inblandade, så framstår det som självklart att lämna, men vet själv hur det kan vara..

Jag tänkte när jag upptäckte min makes olika förehavanden, att om vi inte haft vår nyfödda så hade jag lämnat där och då! Dina barn är ju större.

Jag är lite nyfiken ändå, eftersom det är ett väldigt allvarligt svek, vad som ev skulle få dig att tänka sig ge honom en chans att försöka bygga upp nåt nytt? Vad är det han har som ingen annan i framtiden skulle kunna ge dig?

Angående din partner så tänker jag mig att han endera har en personlighetsstörning, typ, antisocial eller narcicisst som kunnat leva ett dubbelliv så länge. Men det skulle ju också kunna va så att kvinnan han haft en relation med vid sidan, har kommit och "brytt sig om" honom i ett skede när han varit svag och mått dåligt. Och att hon utnyttjat hans svaghet för egen vinning. Det är såklart ingen ursäkt, men om den andra kvinnan är en sådan persoblighetstörd typ, så kan ju det va en förklaring till varför han haft svårt att lämna.

Angående aborten så tänker jag att din partner borde ha sagt något i stil med: Jag vill helst att vi gör abort, men om du känner att du inte skulle klara av det så får vi behålla och göra det bästa av situationen. Ni visste ju båda förutsättningarna och risken, så han borde ha stöttat dig där eftersom att det är din kropp. Men om du känner att du ångrar beslutet så får du tänka att du gjorde det som du trodde skulle bli bäst för er då.
  • Anonym (Sunt)
    perfect skrev 2020-02-26 12:26:50 följande:

Mycket starkt och bra gjort av Dig, du gjorde det enda rätta och jag hoppas verkligen Er lycka till , känn Dig för vad Du vill i framtiden, det är inte ett lätt beslut. jag har varit i samma situation som din man, och fick chansen att stanna kvar hos min fru, och för mig var det rätt val, nu är det mycket lugnare och kommer aldrig att trassla in mig igen.. Än en gång lycka till du verkar vara en riktig pärla.

Vad var det som gjorde att du hade ett förhållande vid sidan av utan din frus vetskap och hur vet du att det aldrig kommer hända igen? Sökte du/ni hjälp eller förlät hon dig bara sådär? Tänker att det måste va svårt när det gått så pass långt att ens partner levt ett dubbelliv.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-02 12:51:50 följande:

Tack för alla inlägg!

Den största anledningen till att jag kanske stannar är för att jag inte vill skiljas. Men å andra sidan vill jag heller inte bli sviken igen. Vi hade mycket motgångar när vi inleledde vår relation. Jag hade inprincip hela min släkt emot då han inte va tillräckligt bra och kom från en ?bra? familj.. Det är väl den största anledningen skulle jag gissa på, att inte släkten ska få ?rätt?. Just nu vet jag knappt vad jag heter... allt är rörigt.

I andras ögon har vi varit perfekta. Vi gör mycket tillsammans, delad ekonomi utan krångligheter, unnar oss själva och familj. Har ett bra liv.

Och sen kom detta som en riktig käftsmäll.

Han har svarat på mina frågor och funderingar när jag har velat veta något.

Anledigningen till att han inledde en relation med den andra kvinnan va för att han inte har velat tvinga mig till vissa sexuella handlingar vilket hon då har gjort frivilligt. Låter hemskt och äckligt. Men ja det verkar vara så. Och att det hållt på i så många år gör så nå fruktansvärt ont. En annan anledning till att han inte bröt med henne tidigare är för att inte ville/våga berätta för mig och va rädd att hon skulle berätta och att jag då skulle lämna honom. Men oavsett hur sanningen kom fram har den sårat, och nu kanske då ännu mer eftersom det pågått i så många år.

Tycker att det låter som en väldigt dålig anledning att inte skilja dig pga att släkten var emot ert förhållande från början. Då har det ju med stolthet att göra.... Men vad är det för släkt också om de nu ska kasta det i ansiktet på dig om du skiljer dig? Jag menar om ni haft några bra år och fått två fina barn tillsammans, hur skulle du kunnat förutse att han skulle bedra dig bakom ryggen på det sätt han har gjort?

Sedan undrar jag, har han alltså tagit upp dessa sexuella aktiviteter som han gjort med henne med dig tidigare i ert förhållande, att det är saker han velat testa men som du sagt nej till?

Undrar också hur han kommit in på detta att göra dessa sexuella aktiviteter med kollegan om enda orsaken varit att han vill ha en annan typ av sex än du vill och kan tänka dig? Känns ju inte som något man pratar med en kollega om INNAN relationen vid sidan av inletts, utan det har han väl i så fall upptäckt efter att de "inlett förhållandet" att hon gillar att göra vissa saker som du inte vill i så fall?

Och hur har han tänkt sig att han ska klara att inte va otrogen igen om han har såna behov?
  • Anonym (Sunt)

Såg att Kråkungen skrivit att du gärna får inboxa henne om du vill bolla... Kråkungen är säkert väldigt smart och har troligen utbildat sig inom psykologi. Men kan va bra för dig att veta att Kråkungen högst troligt förespråkar polygami överlag... Jag skulle låta bli att inboxa henne om jag vore du! :)

• Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-03 13:32:46 följande:

Varit på familjerådgivning, kändes sisådär. Den vi prata med tyckte jag tog parti för min mans sida när jag förklara varför jag inte hade tillit och vad/hur jag upplever allt just nu.. Kan ha uppfattat fel då som sagt alla tankar inte är samlade.. Flyger lätt iväg. Känner mig trött och utmattad. Sover knappt. Det låter ju så himla bra när min man sitter där och säger att han ångrar sig och älskar mig och barnen. Att han vill komma hem och vara med oss. Att det aldrig mer kommer att hända. Att han kommer vara mig trogen. Han är färdig. Jo, men jag trodde även att han skulle vara mig trogen när vi gifte oss oxå..

Varit till läkare som ska fixa samtalsstöd, han måste själv ha varit otrogen då jag förklara vad som hänt, hur jag mår, att hela mitt liv har rasat samman, att jag kanske sover 10-15min o sen vaknar. Får inge längre sammanhängande sömn och känner mig stressad nu när barnen är hemma. Har varit hemma från jobb pga situationen sen förra veckan och behöver ha läkarintyg för att fortsätta vara hemma. Men han tyckte jag skulle gå och jobba för att få tankarna på annat. Men jag vet inte om jag ens klarar av att jobba. Jag klarar inte ens av att vara hemma utan att när som helst att bryta ihop. Men läkaren tyckte som sagt att ?gå och jobba, känn efter, en otrohet händer så lätt, man måste tillåta sig själv att förlåta?.

Fick lämna blodprov för att kolla så inte min trötthet och nedstämdhet berodde på typ järnbrist..

Vet inte hur jag ska göra, vad jag vill göra.

Fick du ingen hjälp för sömnen? Du kanske behöver nån sömnmedicin tillfälligt nu så du kan sova. Jag tycker du ska söka imorgon igen om du inte fått nån sådan hjälp, för i en krissituation som detta är för dig så blir det ännu jobbigare om du inte får sova. Klart du blir stressad då. Och svårt att tänka klart. Be att få träffa en annan läkare, den där verkade inte så professionell. Kram<3
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-03 23:11:36 följande:

Nej, ingen hjälp med sömnen. Han tyckte som sagt att jag skulle rycka upp mig och gå o jobba imorrn. Men det kan jag inte. Bryter ihop titt som tätt, ibland är det över så fort två tårar fått falla, o ibland så gråter jag så hag knappt får luft i 20minuter.

Känner mig trött, ingen focus, lätt irriterad, illamående, svårt o äta, ingen matlust, får knappt i mig mat, gått ner 4kg sen förra veckan.

Ska ringa tillbaka och se om jag kan få en tid till nån annan läkare. Behöver ha intyg om jag ska vara hemma, är jobbet som betalar första 2 veckorna.

Du fick med andra ord ingen hjälp:( Låter som en totalt inkompetent läkare... Sa du att du just fått veta att din man levt dubbelliv i 3 år?

Bra Ts! Stå på dig, du behöver säkerligen några dagar att landa mer i detta, samt få sova. Har du fått någon ny tid idag?
Svar på tråden Är MIN man otrogen?