Inlägg från: Anonym (Sunt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sunt)

Är MIN man otrogen?

Anonym (The key is the key) skrev 2020-02-25 08:29:54 följande:

Herregud du har ju hittat bästa beviset. Nyckeln! Behåll den (det måste du våga). Åk dit och testa när du tror att hon jobbar. Eller be en kompis om du inte fixar det själv pga nerverna. Passar den vet du själv till 100% att han är otrogen och du har ett solklart bevis vid en konfrontation. Nyckeln kan han inte bortförklara utan att det blir löjligt.

Exakt! Blir ju störtlöjligt om han bortförklarar det med att han hjälpt henne vattna blommorna tex. Nästan så man skrattar mitt i allt elände om han försöker bortförklara det...
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 07:04:56 följande:

Har kollat igenom hans telefon lite snabbt. Men hittade inget på sms, telefonlista, snapchat, Instagram, Facebook lr whatsapp. Kollade inte jättenoga då jag hade puls på 390 och skakade som fan.

Vi är ju lediga veckan ut nu med barnen så han ska inte jobba. Jag vet vart hon bor då jag ratsitat henne.

Behålla nyckeln vågar jag inte göra.

Usch och fy.. Hög igenkänningsfaktor här. När jag förstod att nånting stod väldigt fel till så ville jag komma hans mob, vilket inte var så lätt eftersom han bar den på sig 24/7 typ. (ja, som en öppen bok). Jag minns att jag tog den från laddningen på hans sängbord en natt, när han sov bredvid. Sen smög jag ut i köket och sen tillbaka tyst som en mus med den. Hade också sjukt hög puls!!

Det kanske inte finns mkt bevis i din mans tel, om allt är sant så pratar de väl och bestämmer träff på jobbet.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 07:04:56 följande:

Har kollat igenom hans telefon lite snabbt. Men hittade inget på sms, telefonlista, snapchat, Instagram, Facebook lr whatsapp. Kollade inte jättenoga då jag hade puls på 390 och skakade som fan.

Vi är ju lediga veckan ut nu med barnen så han ska inte jobba. Jag vet vart hon bor då jag ratsitat henne.

Behålla nyckeln vågar jag inte göra.

Usch och fy.. Hög igenkänningsfaktor här. När jag förstod att nånting stod väldigt fel till så ville jag komma hans mob, vilket inte var så lätt eftersom han bar den på sig 24/7 typ. (ja, som en öppen bok). Jag minns att jag tog den från laddningen på hans sängbord en natt, när han sov bredvid. Sen smög jag ut i köket och sen tillbaka tyst som en mus med den. Hade också sjukt hög puls!!

Det kanske inte finns mkt bevis i din mans tel, om allt är sant så pratar de väl och bestämmer träff på jobbet.
  • Anonym (Sunt)
    Rudbeckius skrev 2020-02-25 09:31:36 följande:
    Otrohet är vanligt och finns i alla sorters nivåer. De har olika orsaker och får olika konsekvenser. Många upptäcks aldrig. Undvik onödig drama runt detta, fundera över om ni ska paassa på tillfället och gå skilda vägar, gå i terapi för att se om det går att jobba igenom och bli monogama kärlekspartners igen eller om ni ska ha en realtion där sidopartners tillåts - diskret eller öppet osv.

www.mabra.com/varfor-ar-man-otrogen-har-ar-svaret/

www.expressen.se/halsoliv/sex--relationer/4-steg-for-att-bygga-upp-forhallandet-efter-otrohet/

www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/relationer/otrohet/

stegforhalsa.se/har-du-varit-otrogen-det-har-borde-du-gora/

www.baaam.se/6-saker-du-inte-ska-saga-om-din-partner-blivit-bedragen-tidigare
    Jovisst, men vet inte hur vanligt det är att leva dubbelliv i 3-4 år ändå... Men kanske vanligare än man tror tyvärr. Sjukt trött på alla extremt dåliga ursäkter som folk kommer med för att förminska det stora svek det är att bedra sin partner bakom ryggen!! Men självklart så påverkas folk av den slappa attityden och dåliga moralen som verkar råda hos iaf hälften av befolkningen.

Såklart om 50 procent eller mer är otrogna så är det lätt att intala sig själv att det inte är så farligt, när så många andra gör samma sak...
  • Anonym (Sunt)
    Rudbeckius skrev 2020-02-25 10:12:08 följande:

Jag menar inte alls att det inte är så farligt, men det är såpass vanligt och sker på lite olika sätt så at man kanske inte ska överreagera och kasta bort allting och leva resten av sitt liv som det svikn abittra offret som brände upp allt som fanns. Dessutom tror jag inte alls att halva befolkningen är oemottaglig för att vara otrogna, att de är en sorts godare människor. 

Det kan helt naturligt vara lite långtråkigt i långa relationer och man kanske söker spänning. Den ena i en relation får för sig att ensidigt ändra kärlekskontraktet och vill inte alls ha sex längre. Kärleken till en ny´kanske slår ner som blixten hos en partner osv.

Att det är vanligt gör kanske att vi inte ska betrakta det som en sällsynt naturkatastof av svek och ondska. Och var har förlåtelse och försoning tagigt vägen i vårt dramatiska samhälle? Kärlek är bra och otrohet är inte olagligt. Kanske behöver TS med partner prata om sitt förhållande ordentligt så att båda blir nöjda. De verkade ju dessuotm nöjda båda när sanningen inte låg i dagen. Man kan fundera över om de som skvallrar om sådan thär alltid är hjältar. De skapar konsekvenser om påverkar andra människor väldigt väldigt mycket.

Jag vet väl att FamiljeLiv är fullt av starkt svartvita otrohetshatare som vill att sanningen alltid alltid ska spridas till alla. Inte särskilt moget eller vänligt.

Och för att slippa påhopp - jag är den trogna typen (några snedsteg men int eblivit påkommen) och ja, jag har blivit lämnad och jag har lämnat.

Haha, om du gjort några, snedsteg men inte blivit påkommen, betraktar du dig själv som den trogna typen då?:)

Håller med om en del av det du skriver, men själv är jag tyvärr så förlåtande och snäll att min man tog mig för givet. Nu var det ju inga stora grejer det handlade om i början... inget IRL tex, men delvis eftersom jag så lättvindigt förlät honom så höll det på att gå väldigt, väldigt illa och jag tar inget gör givet längre! Jag gav honom en sista chans till att göra en förändring i grunden och försöka reparera vår relation, så nu har han gått i KBT-terapi några månader. Så jag är verkligen inte nåt bittert offer som kastar bort hela vårt liv pga ett litet snedsteg!!
  • Anonym (Sunt)
    Rudbeckius skrev 2020-02-25 10:12:08 följande:

Jag menar inte alls att det inte är så farligt, men det är såpass vanligt och sker på lite olika sätt så at man kanske inte ska överreagera och kasta bort allting och leva resten av sitt liv som det svikn abittra offret som brände upp allt som fanns. Dessutom tror jag inte alls att halva befolkningen är oemottaglig för att vara otrogna, att de är en sorts godare människor. 

Det kan helt naturligt vara lite långtråkigt i långa relationer och man kanske söker spänning. Den ena i en relation får för sig att ensidigt ändra kärlekskontraktet och vill inte alls ha sex längre. Kärleken till en ny´kanske slår ner som blixten hos en partner osv.

Att det är vanligt gör kanske att vi inte ska betrakta det som en sällsynt naturkatastof av svek och ondska. Och var har förlåtelse och försoning tagigt vägen i vårt dramatiska samhälle? Kärlek är bra och otrohet är inte olagligt. Kanske behöver TS med partner prata om sitt förhållande ordentligt så att båda blir nöjda. De verkade ju dessuotm nöjda båda när sanningen inte låg i dagen. Man kan fundera över om de som skvallrar om sådan thär alltid är hjältar. De skapar konsekvenser om påverkar andra människor väldigt väldigt mycket.

Jag vet väl att FamiljeLiv är fullt av starkt svartvita otrohetshatare som vill att sanningen alltid alltid ska spridas till alla. Inte särskilt moget eller vänligt.

Och för att slippa påhopp - jag är den trogna typen (några snedsteg men int eblivit påkommen) och ja, jag har blivit lämnad och jag har lämnat.

Haha, om du gjort några, snedsteg men inte blivit påkommen, betraktar du dig själv som den trogna typen då?:)

Håller med om en del av det du skriver, men själv är jag tyvärr så förlåtande och snäll att min man tog mig för givet. Nu var det ju inga stora grejer det handlade om i början... inget IRL tex, men delvis eftersom jag så lättvindigt förlät honom så höll det på att gå väldigt, väldigt illa och jag tar inget gör givet längre! Jag gav honom en sista chans till att göra en förändring i grunden och försöka reparera vår relation, så nu har han gått i KBT-terapi några månader. Så jag är verkligen inte nåt bittert offer som kastar bort hela vårt liv pga ett litet snedsteg!!
  • Anonym (Sunt)
    Ms anybody skrev 2020-02-25 11:44:29 följande:

Kan du inte gå efter hans kollega som han har affären med och ropa på henne och fråga om hon har tappat en nyckel? Har du tur så känner hon igen den och säger ja. Då vet du att nyckeln leder till hennes lägenhet.

Fast tror du inte att älskarinnan känner igen Ts då? Hon kanske sett nån bild på mannens fb tex.
  • Anonym (Sunt)
    Rudbeckius skrev 2020-02-25 10:46:38 följande:

Snedstegen var längesedan och ömsesidiga. Jag är så gammal nu, vet du. Otrohet var inte lika amerikanskt livsomvälvande då på 1900-talet - man behövde inte byta identitet till att vara den bittert svikna partnern i all evighet på den tiden. Social medier fanns ju inte osv..

Vi resonerar lika i övrigt. Jag har varit i flera relationer där jag just tagits för given och först efteråt har jag fått cred. Men jag har lärt mig allt eftersom att inte anpassa mig för mycket till kvinnor som bekvämt sunkar ner sig och tar en aktiv man för given.

Kvinnor som bekvämt sunkar ner sig och tar en aktiv man för givet...

Jag tycker DU låter lite bitter här. Nog tycker jag det är tråkigt med folk man ser som gifter sig eller lever i ett långt förhållande och som slutar ta hand om sig själva, men det går ju att göra nånting åt det om man tycker det är jobbigt. Och det gäller väl inte bara kvinnor, jag tycker att man ser lika många män som ser lite sunkiga ut. Men nog om detta nu! Förlåt TS att vi tjafsar i din tråd!!

Hur går det för dig Ts?
  • Anonym (Sunt)

Godmorgon!

Hur gick det igår Ts?

• Anonym (Sunt)
    Anonym (Värdighet) skrev 2020-02-26 15:06:33 följande:

Usch vilken situation du är i. Jag tror inte det går att reparera det här sveket. Det är verkligen vidrigt på alla sätt. Han har valt henne i tre år, hon har varit hans fokus i tre år, hur tänker han att det ska gå att reparera?

Han har ju bränt alla broar. Det ni hade finns inte mer. Det har han förstört.

Förstår att du inte vill skiljas heller men det handlar om värdighet också. Ska du bara acceptera det här? Ska du leva med någon som har sårat dig så, i resten av ditt liv?

Vad hade hänt om den vänliga själen som skickade sms:et inte gjort det, i hur många år till skulle han valt henne?

Hon ska ju absolut inte bara acceptera det, vilket hon ju inte heller gör!! Om han bett att få ha älskarinnan kvar samtidigt som sin fru, ja då hade hon bara accepterat det om hon valt att stanna.

Jättesvår och jobbig situation men bra att inte fatta alltför förhastade beslut. Man kan åka bort några dagar, fundera, prata med varann. Se vad som händer. Jättelätt när man står utanför att bara säga hur hon ska göra och agera, men vi har inte hela bilden.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?