• molly50

Är MIN man otrogen?

Anonym (...) skrev 2020-02-26 14:57:52 följande:
    Jag vet inte vad du kommer fram till och klarar av, men jag vill ändå säga att allt det ni varit igenom och gjort tillsammans ändå inte varit en lögn. När han varit med dig och barnen så här ni upplevt saker och haft ett liv ihop - det liv han själv vill välja. Han har svikit dig, men det innebär inte att alla trevliga stunder genom åren är falska. Det har också existerat. Det är dig han vill ha när han måste välja.
    När han måste välja,ja.
    Men om det hela tiden har varit TS han velat ha så är det väl henne han borde ha valt redan när han fick chansen med den andra kvinnan.
    Om TS inte fått det där sms:et så hade han kanske fortsatt att välja den andra kvinnan.
  • molly50
    blueblue skrev 2020-02-26 15:58:20 följande:
    Han väljer inte TS eller den andra kvinnan. De måste reda ut varför detta uppstått.
    Ja,det håller jag med om.
    Men nog gjorde han ett val när han träffade den andra kvinnan. Valet att vara otrogen.
    Anonym (Blomman) skrev 2020-02-26 16:03:27 följande:
    Valt och valt...tycker han fått äta kakan dessa år OCH kunnat behålla den....
    Ja,men han gjorde fortfarande valet att vara otrogen mot TS.
    Anonym (...) skrev 2020-02-26 16:03:32 följande:
    Så enkelt är det inte.
    Hur är det då,menar du?

• molly50
    Anonym (kapten) skrev 2020-02-27 23:41:40 följande:

Man måste inte automatiskt lämna någon efter en otrohet. Ge det tid, prova terapi och se om ni kan fixa det. Familj är det bästa vi har. 

Det är kanske lättare att förlåta och gå vidare om det är ett engångsmisstag.
    Men ett 3 år långt förhållande bakom ryggen? Hur förlåter man det?
    Det är ju att leva ett dubbelliv.
  • molly50
    Anonym (AochO) skrev 2020-02-28 07:10:19 följande:

Han verkar ju älska dig! För hade han inte gjort det så hade han dumpat dig för länge sedan om han varit less och trött på era samtal. :)

Att man är otrogen är enbart ett symptom på att vara utsvulten i sitt egna förhållande. Man gör det inte för att vara elak eller för att såra. Vill man såra då berättar man otrohet och att man knullar med andra.

Han är fortfarande ihop med dig = älskar dig

Han gör det bakom din rygg = bryr sig om dig

Vad mer kan en kvinna önska sig?

Så kvinnor va tydliga i framtiden när ni träffar era nya framtida partners OCH berätta att ni inte gillar så mycket sex inom något år.. då kan mannen slippa känna sig lurad och på så sätt få ta ställning redan där och då om han vill inleda något dödfött.

Så jag anser att det är mannen i erat förhållande det är synd om, det är han som tråkigt nog måste smussla och gå bakom ryggen på dig för att få ut det han vill ha av ett förhållande. Tänk på hur hans psyke! Knappast kul att veta att man kan såra sin partner men egentligen inte vill göra det!!

Jädra idioter många lama kvinnor är! Blir irriterad på er

Han har levt ett dubbelliv bakom TS rygg i 3 år. Vari ligger körleken i det?
    Om han upplevde att de hade problem i förhållandet så hade han väl kunnat prata med TS om det istället för att inleda ett förhållande med en annan kvinna.
    Det är inte bara kvinnan som ska kunna kommunicera i ett förhållande.
    Båda måste kunna göra det för att förhållandet ska fungera.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2020-02-28 09:10:41 följande:
    Det är fullt möjligt. Alla kan inte. Inte alla vill, men har man viljan att samtala, bearbeta och gå vidare tillsammans så klarar en del av det utan problem. Jag säger inte att det är lätt, men det handlar om sin egen inställning till vad som hänt, och hur man hanterar problem som uppstår. Man kan styra sig själv till att känna sig kränkt, sviken och som ett offer, eller välja att lösa problemet på annat vis. Självklart har man rätt till alla känslor och tankar. Man ÄR sviken och bedragen, men man behöver inte låta den känslan etsa sig fast.
    Jag kan hålla med om att mycket handlar om ens egna inställning och förmåga att lösa problem.
    Men det gäller ju lika mycket den som är otrogen,i så fall.
    Ofta så har de inte ens pratat med sin partner om de ev problem de upplever att de har i förhållandet utan väljer istället att vara otrogen.
    Det är alltså jobbigare för dem att ta det samtalet än att riskera att såra sin partner djupt och kanske splittra sin familj.
    Det är en inställning jag har lite svårt att förstå.
    I TS fall så rör det sig inte om en engångsgrej på fyllan utan ett dubbelliv som pågått i 3 års tid.
    Det kan vara betydligt svårare att förlåta än om man råkat göra ett litet snedsteg.
  • molly50
    Anonym (Nogirl) skrev 2020-02-29 13:47:58 följande:
    Håller med.
    Själva definitionen av misstag förutsätter att det hänt en gång (av misstag). I annat fall är det ju planerat och således utstuderat och beräknande.
    Ja,precis. Men även om det händer en gång så behöver det ju inte vara ett misstag. Det är ju ändå något man väljer att göra.
    Men jag hade nog ändå haft lite lättare för att förlåta t ex ett snedsteg på fyllan än ett dubbelliv som pågått i flera års tid.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2020-02-29 16:34:33 följande:
    Ja, absolut. Visst borde allt skötts annorlunda från början, och ingen borde någonsin vara otrogen. Nu finns det ändå många som av olika skäl väljer att vara det. Hur man skall hantera att ha varit otrogen, och att ha blivit bedragen är olika för alla, men det GÅR att fortsätta tillsammans om bägge önskar det.
    Ja,det tror jag absolut att det gör.
    Men när man fått veta att ens partner har levt ett dubbelliv i flera års tid bakom ens rygg så kan det nog bli lite svårare.
  • molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-03 13:32:46 följande:

Varit på familjerådgivning, kändes sisådär. Den vi prata med tyckte jag tog parti för min mans sida när jag förklara varför jag inte hade tillit och vad/hur jag upplever allt just nu.. Kan ha uppfattat fel då som sagt alla tankar inte är samlade.. Flyger lätt iväg. Känner mig trött och utmattad. Sover knappt. Det låter ju så himla bra när min man sitter där och säger att han ångrar sig och älskar mig och barnen. Att han vill komma hem och vara med oss. Att det aldrig mer kommer att hända. Att han kommer vara mig trogen. Han är färdig. Jo, men jag trodde även att han skulle vara mig trogen när vi gifte oss oxå..

Varit till läkare som ska fixa samtalsstöd, han måste själv ha varit otrogen då jag förklara vad som hänt, hur jag mår, att hela mitt liv har rasat samman, att jag kanske sover 10-15min o sen vaknar. Får inge längre sammanhängande sömn och känner mig stressad nu när barnen är hemma. Har varit hemma från jobb pga situationen sen förra veckan och behöver ha läkarintyg för att fortsätta vara hemma. Men han tyckte jag skulle gå och jobba för att få tankarna på annat. Men jag vet inte om jag ens klarar av att jobba. Jag klarar inte ens av att vara hemma utan att när som helst att bryta ihop. Men läkaren tyckte som sagt att ?gå och jobba, känn efter, en otrohet händer så lätt, man måste tillåta sig själv att förlåta?.

Fick lämna blodprov för att kolla så inte min trötthet och nedstämdhet berodde på typ järnbrist..

Vet inte hur jag ska göra, vad jag vill göra.

Jag tycker du ska ta en paus från din man. Fatta inga beslut nu utan var bara ifrån varandra ett tag.
    Men vad var det för läkare du var till?
    En otrohet händer så lätt?
    En engångsgrej på fyllan kanske. Men en otrohet som pågår under 3 års tid är inget som bara händer.
    Du borde kunna byta både läkare och terapeut om du inte tyckte att det kändes bra.

Kram till dig.
  • molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-04 11:58:18 följande:

Fått en ny läkartid imorgon, få se hur det går.

Måste ringa min chef och berätta att jag tyvärr blir hemma imorrn, oavsett intyg lr ej. När jag ringt tidigare har jag bara sagt att jag inte mår så bra. Borde jag berätta över telefon den egentliga orsaken till mitt mående? Att jag mår så som jag gör pga min mans dubbelliv som håller på o får mitt liv att falla sammans?

Saken är den att jag precis, bytt jobb. Så jag känner inte min chef särskilt bra. Vi har jobbat ihop en vecka..

Tänker att orsaken till mitt mående påverkar ju knappast giltig sjukskrivning lr ej om nu läkaren varken vill sjukskriva mig en vecka till lr ge mig något för att få sömnen tillbaka. Ställde mig på vågen. Och sen jag fick reda på det här, när allt startade så har jag gått ner 5kg. Jag får verkligen inte i mig nått, mår illa konstant.

Planen är ju inte att vara sjukskriven 2 år, utan några dagar till för att försöka få ordning på tankar och mig själv.

Jag tycker att du ska berätta för din chef. Kanske kan h*n hjälpa dig så att du får det stöd du behöver också genom företagshälsan t ex?
  • molly50
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-05 18:37:04 följande:

Läkarbesöket avklarat, läkaren skrev ut sömntabletter han tyckte jag behövde. Han rekommendera även att åtminstone försöka få i min nån proteinshake lr liknande eftersom aptiten är som bortblåst. Fick även en ny tid nästa vecka då han vill kolla hur jag mår. Ny tid med kurator inbokad. Samt sjukskrivning veckan ut, den här läkaren förstod att jag hamnat i en akut stress pga hela situationen, därav sjukskrivning men även uppföljning som sagt.

Sjukanmält mig till jobbet, men har inte berättat än, jag skulle ringa tillbaka nästa vecka för avstämning.

Ihelgen ska barnen äntligen träffa pappa, som dom längtar. Dom ska på bio och stora godisbutiken. Dom är nog för små ännu för att förstå att mamma och pappa, framförallt mamma genomgår en kris vilket känns skönt.

Så skönt att du fått träffa en vettig läkare och fått hjälp.
    Hoppas att du snart kan få må bättre.

Styrkekram! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Är MIN man otrogen?