Inlägg från: Anonym (Fd styvmor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fd styvmor)

Hur hantera 6årig bonus?

Hur mycket är sonen hos sin pappa?
    Är det bara varannan helg så spelar det ju inget jättestor roll, är det däremot varannan vecka så hade iaf jag inte flyttat ihop på väldigt, väldigt länge. Läs flera år, minst tills sonen börjar högstadiet.

Jag råder ingen att flytta ihop med någon som har barn under högstadieåldern, om ens då.

• Anonym (Fd styvmor)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-02-11 20:11:50 följande:
    Bonusen är hos sin pappa varannan vecka. Hur kommer det sig att du inte skulle flyttat ihop förrän då?
    För att styvbarn sällan blir någon positiv kraft i ens eget liv, de kostar bara energi och ger inte mycket tillbaka.
    Du får alltid stå tillbaka för hans barn och kommer få höra till leda att "barnet går alltid först".

Ifall ni ska resa utomlands, räkna med barnhotell. 

Är det så du vill leva så varsågod, jag vill det inte.
  • Anonym (Fd styvmor)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-02-11 20:32:14 följande:
    Det är jag helt på det klara med att det är så. Och jag vill att min partner ska ha min bonus som första prio. Men jag har inte varit runt många barn i mitt liv och planerar inte heller att få egna då jag inte kan få på naturlig väg men inte heller har varit intresserad av biologiska barn. Vill bara att min bonus, min partner och jag ska må så bra som möjligt men också att vi ska kunna umgås en del för att på så sätt kunna lära känna varandra.
    Hur gammal är du ts?
  • Anonym (Fd styvmor)

Ts, du berättar att han själv har frågat om ni ska flytta ihop och om han då får eget rum... varifrån tror du den tanken hamnat i en sexårings lilla huvud?

Svar på tråden Hur hantera 6årig bonus?