Hur hantera 6årig bonus?
Vi (jag och min kille) har dejtat i 6 månader och officiellt blev vi tillsammans för snart 4 månader sen. Han har en 6årig son och min och hans relation (sonens) har hittills varit väldigt bra, vi leker, busar och spelar spel och han har ofta frågat om jag kan komma till dom och hälsa på och sova över och liknande. När jag har sovit över så har jag sovit på soffan då lägenheten är liten och det bara finns en säng, så min kille och sonen har sovit i den. Men från en dag till en annan känns det som så här bonusen börjat fråga varför jag måste vara hos dom så ofta som jag är, och när min partner frågar honom varför han känner så, så vill han inte svara, bonusen vill inte heller att jag ska veta att han tycker så. Vad gör man? Jag har inga barn och inget jag heller vill ha själv, men jag har alltid tyckt om min bonus.
Min kille och hans ex har alltid haft en väldigt bra relation till varandra och de har ofta blivit så vid avlämnande att han har stannat på middag och liknande, mer så innan vi blev tillsammans, inte lika mycket nu. Blev lite tjafs i helgen mellan dom då exet förväntade sig att min partner skulle vara med och träffa hennes familj då bonusen fyllde år. Men han valde att spendera den dagen med mig istället, och firade honom dagen innan på hans egentliga födelsedag, jag var också inbjuden till hans ex då och tog med både presenter och tårta.
Är helt rådvill, har aldrig dejtat någon med barn innan och vill bara att allt ska fungera så smärtfritt som möjligt då jag och min partner har pratat om att flytta ihop. Inget ont om varken ex eller partner, de är jättebra föräldrar, kanske att sonen är en aning curlad
Hjälp