Inlägg från: TotteE |Visa alla inlägg
  • TotteE

DET SVENSKA UBÅTSKRIGET (OLA TUNANDER)

Eh? Vad vill du ha sagt?

• TotteE

Tramsiga konspirationsteorier intresserar mig inte.

Observationer av främmande uv-verksamhet har pekat på Sovjetiska farkoster. Dykare som avbildats har haft utrustning som liknat sovjetisk dykarutrustning. Föremål har hittats i skärgårdsområden. På Almö utanför Karlskrona var svenska värnpliktiga i strid med främmande dykare. Sovjetisk utrustning påstås ha hittats i området i efterhand. Observationer av ubåtstorn som till utseende har påmint om sovjetiska ubåtstorn i svenska farvatten m.m.

Ingen har någonsin kunnat presentera några som helst bevis för en massa NATO-ubåtar.. Det är konspirationsteorier. Sen har förmodligen andra länder också varit på besök, det är väl inte orimligt men alla bevis pekar åt ett håll enligt militären.

• TotteE

Vilka är bevisen för NATO enligt den här författaren?

• TotteE
    jag2000 skrev 2020-03-31 07:30:52 följande:

Läs hans bok och han redogör källorna. 

Nej jag orkar inte lägga pengar på en bok som sågats i recensioner
  • TotteE
    jag2000 skrev 2020-06-29 09:31:17 följande:

Well. om detta är sant som Tunander säger så bör väl ämnet komma upp till debatt om inte annat. Nato höll på att dra med Sverige i ett krig mot Sovjet, det är väl ändå något som borde uppmärksammas. 

Alltså vi var alliansfria på pappret! På låtsas..

Det är ganska allmänt känt. Sverige hade en nära relation till USA.

I övrigt tror jag inte på Tunanders teorier eftersom de sågats av mer kunniga människor än mig själv. Därför köper jag inte boken för mina surt förvärvade pengar.
Svar på tråden DET SVENSKA UBÅTSKRIGET (OLA TUNANDER)