• Rebecca1987

Vilket rum?

Den äldsta borde ha störst rum så den kan bjuda hem kompisar. Dels för kanske övernattning

• Rebecca1987
    Anonym (Lina) skrev 2020-01-30 18:40:35 följande:

Och det går det inte att göra om man har 8 kvm?

Som blivande tonåring så behövs plats. Mina äldre barn kräver mer plats än dom mindre. Då dom är större.
  • Rebecca1987
    Anonym (Lina) skrev 2020-01-30 18:46:58 följande:

I vårt nuvarande boende är de största barnrummen just 8 kvm, det fungerar alldeles utmärkt. Får hen plats i det rummet får hen plats i nästa.

Fast den minsta ska alltså gå från typ inget rum till stort medan den äldsta ska nöja sig utan någon större förändringar. Det låter väldigt orättvist mot barnen
  • Rebecca1987
    Anonym (Lina) skrev 2020-01-30 19:04:36 följande:

Va? Alla barn har egna rum nu också och helheten blir en enorm skillnad för hela familjen.

Tycker ändå synd om en blivande tonåring som ska få mindre rum än en 5 åring. I mina öron låter det som fel
  • Rebecca1987
    Anonym (Lina) skrev 2020-01-30 19:37:10 följande:

Det är inte synd om hen, inte det minsta. Hen har så mycket annat som de yngre inte får.

Fast det är så det är. Äldre får saker som inte dom andra får pga ålder. Det har med utveckling att göra. Att inte låta den äldre få ett rum som växer med barnet känns tråkigt. Känns som ni kanske köpt för litet hus om all lek ska vara på så små ytor
  • Rebecca1987

Jag kan tycka att är valet mellan dom två minsta så är det 9 åringen som har mer nytta av rummet som är störst. Eftersom din man jobbar och betalar mest borde han ha mer att säga till om vad gäller rummen

Svar på tråden Vilket rum?