• Anonym (!)

Vilket rum?

Alltså, ni har ett stort hus, men rummen är små. Barnen får inte lov att leka utanför sina rum. Du och mannen har alltså största ytan till er själva. Därutöver har ni bestämt att NI skall ha det största sovrummet? Varför?? Skall ni leka på golvet?
    Själva har vi en 5-åring och en 8-åring. Vi har tagit minsta sovrummet, där vi precis får plats med vår dubbelsäng. Vi behöver inte mer i vårt rum. Barnen har ungefär lika stora rum, men äldsta har det största, det med dörr ut till trädgården.
    Dessutom får barnen självklart ha leksaker i vardagsrummet, där vi även har hyllor och skrivbord åt dem. De vill ju pyssla med sitt i närheten av där vi är - inte själva på sina rum.

Nej, jag förstår att ni (du) inte kommer tänka om alls, men mitt förslag är att ni tar ett av de minsta rummen, äldsta barnet kan (om jag förstår det rätt) acceptera att ha det andra lilla rummet. Då får de bägge yngsta barnen de två stora rummen, då de behöver större golvytor. Att ni borde låta dem existera som barn i resten av huset kommer du inte heller bry dig om.

• Anonym (!)
    Anonym (Lina) skrev 2020-02-06 10:14:25 följande:

12-åringen ja, men för syskonen är det livsfarligt och de spenderar mycket tid på varandras rum. Vårt rum respekterar de att man inte får vara i hur som helst.

Även en 5-åring brukar väl i normalfallet ha " balkongvett"?
Svar på tråden Vilket rum?