Man som drar sig undan
Problemet är gammalt ( och delas av många ) men min sexlust har varit som
bortblåst senaste åren. Trodde det skulle bli bättre när vår yngsta blivit äldre
och man får sova på nätterna och man kan leva ett "normalt liv" men tyvärr så
har inte det sexuellt kommit tillbaka. Trist och tragiskt men det går bara inte att
tvinga fram något.
I sommras under semestern hade min man verkligen ansträngt sig för att vi
skulle få en bra sommar. Vi var själva en vecka i Grekland och hade även
bra veckor i övrigt med mycket middagar hos kompisar och även lugna stunder.
Jag vet att han var väldigt ledsen efter sommaren att vi inte kommit varandra närmare trots att vi haft så många möjligheter och fina 5 veckor.
I augusti hade vi ett väldigt jobbigt samtal där han berättade att ha mådde väldigt dåligt psykiskt och han träffade sin pappa flera gånger för "samtal"
Han och pappan står varandra väldigt nära.
Efter detta så har det hänt en del saker; I början så berättade han att han skulle
börja med tennisen igen ( han slutade när barnen kom ) så han började spela
på tisdagkvällar. Sen blev det ofta en öl efter jobbet. Sen skaffade han sig gymkort
och tränar 1-2 ggr i vecka. I december var han på säkert 4-5 julfester, han brukar bara gå på sitt eget jobbs fest och tacka nej till leverantörer och sånt.
Under jul & mellandagarna var han väldigt undvikande mot mej typ kall.
Inte en anda gång sedan i augusti har han försökt få till någon sexuellt, tidigare
var det varje vecka försök till något.
Det är helt klart att han är på väg bort från mej och det gör så ont.
Jag vet inte vad jag skall ta mej till. Jag fattar att han ser bra ut för andra och att
han inte skulle ha några problem att träffa någon ny snabbt.
Är övertygad om att han inte har varit otrogen eller planerar, Han är inte sån.
Alldeles för stolt för att göra något " snedsteg" som han säger.
Jag stod på apoteket förra veckan och höll en tub med glidmedel i handen och tänkte att NU, ikväll skall jag bara göra det. Vi skall ha sex. Att han inte skall märka att det är glidmedel utan att jag var våt och villig.
Det kändes bara så tragiskt att jag började gråta. Att jag skall behöva spela
teater och låtsas något som inte existerar. Men vad är alternativen ?