• Marre22

Någon som fått sitt barn pottränat genom en annan metod än ”blöjfri på 3 dagar”?

Den teorin förespråkar att man gör allt på 3 dagar, sen är det klart. Inga blöjor mer.

Någon som gjort någon mjukare variant med resultat?

Tex sätter på pottan vid specifika tidpunkter för att få in kroppskontrollen men att barnet har blöja emellan?

Eller är det bara denna ?rycka plåstret?metod som funkar?

• Svar på tråden Någon som fått sitt barn pottränat genom en annan metod än ”blöjfri på 3 dagar”?
  • Marre22

Tack ni som svarat. Anledningen till att jag frågar är för att vi började med 3-dagars metoden, och hon blev rädd för pottan av någon anledning. Allt blev fel. Jag tappade sugen och vi lät det vara. Nu har det gått flera månader - och nu sätter förskolan henne på pottan, vi sätter henne där på mornar och kvällar och direkt när vi kommer från förskolan. Ibland kommer det - då blir hon stolt och får ett klistermärke, och ibland går det inte.

Jag känner att det här kan vara ett sätt att få henne att känna kroppskontroll.

Hon tycker det är jättekul och jag känner att det här är en lagom nivå just nu.

Svar på tråden Någon som fått sitt barn pottränat genom en annan metod än ”blöjfri på 3 dagar”?