Inlägg från: Anonym (Nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nn)

Ni som har eller har haft hormonspiral

Ja som rubriken lyder, ni som har eller har haft hormonspiral, berätta gärna er erfarenhet av det skyddet. För och nackdelar.

Har haft kopparspiral men fick såna konstiga mellanblödningar. Så min barnmorska gav mig rådet att prova hormonspiral. Hon sa att mensen kunde försvinna helt och att pmsen också kunde försvinna. Jag har stora problem med pms, blir nästan självmordsbenägen när jag ska ha mens och jag står inte ut längre.

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Ni som har eller har haft hormonspiral
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Mirena) skrev 2020-01-24 20:15:14 följande:

Jag har haft Mirena-spiral i 7 år nu (byte vart 5:e år) och älskar det! Inga biverkningar vad jag märkt, och jag har varken haft mens eller pms på dessa 7 år. Så otroligt bekvämt! Men det är ju väldigt individuellt. Vad som funkar för vissa, funkar inte för andra. Men rent personligt kan jag absolut rekommendera Mirena :)

Tack så jättemycket för ditt svar :) Det låter ju verkligen jätte bra så det blir nog en sån :)
  • Anonym (Nn)

Tack alla för era svar. Jag vet inte hur jag ska göra riktigt. Det låter lockande att slippa mens och dessa jävla pms besvär. Men som ni säger, det är ju individuellt. Ni har inga andra tips på ett riktigt bra preventivmedel? Jag har haft p piller, kopparspiral och p stav.

• Anonym (Nn)
    Anonym (sonja) skrev 2020-01-25 12:12:05 följande:

Allvarligt, inget. Jag har testat det mesta och inget har fungerat. Få de barn man ska ha och sedan vasektomi är mitt enda tips.

Nja, det är nog inget alternativ för mig. Jag har två underbara barn och jag vill inte ha fler just nu. Men det kanske ändrar sig i framtiden och jag är "bara" 31 än så länge :)
  • Anonym (Nn)

Stämmer det att det kan ta upp till ett och ett halvt år innan man blir gravid när man har tagit ut en hormonspiral? :/

• Anonym (Nn)

Hej alla :) Nu har jag satt in en hormonspiral och jag känner mig så otroligt glad :) Nu är det bara att hoppas på det bästa! Tack igen för era svar

Svar på tråden Ni som har eller har haft hormonspiral