Inkludera barnen och erkänna
Men du ser ju inte skillnaden i det jag försöker säga, jag pratar inte om att ha gått vidare, jag pratar inte om att hon har hängt upp sig på mannen, jag pratar om att det handlar om barnet.
Nu säger inte jag att jag vet, för jag kan inte veta, men du har nämnt att den äldsta sonen vill kalla dig extramamma. Det kanske den yngsta har nämnt för henne och inför henne kan du se ut som en totalt gränslös människa som vill gå in och vara mamma till mannens barn. Det händer ju faktiskt att kvinnor utan barn romantiserar lite kring att vara bonusmammor och att en del går över gränser. Det ingår ju lite i bilden du ger av att städa och ta om hand också, du skulle kunna tas för att vilja ta en mammaroll. Sånt kan vara känsligt.
Om du vill ha andra perspektiv så tycker jag att du ska fundera på det perspektivet också.
Nej absolut inte, båda barnen har mammor, jag har aldrig velat ha någon roll som mamma till hans barn, eftersom båda två har sina mödrar!
Jag är väldigt principfast där och det var inte jag som gav ?bonusmamma? rollen liv utan de va killen och hans äldsta son!
Men att jag tar hand om hemmet beror mer på att jag är där 5 dagar i veckan av 7, att disken är tagen och att de är undanplockat i MIN närhet är för min skull lika väl som för att barn ska slippa vänta på tallrikarna!
Så nej jag försöker inte romantisera någon roll där jag är någon bonusmamma, Det enda jag vill med barnen där är att vara en vuxen förebild de kan vända sig till de dagar de är här, kunna utstråla trygghet och vänlighet men som sagt båda barnen har mammor, ingen har någonsin tvingat dem till nått de inte vill med relationer..
Och sen, den äldsta sonen såg ju henne som ?bonusmamma? under de året de var tillsammans och de har fortfarande tät relation även om den blivit sämre från hans sida!
Hans mamma berättar som sagt saker för mig mig!