Vi har nog inga större hemligheter nu i vår relation. Men man vet ju aldrig. Förstår inte riktigt din fråga?
Jag gör kanske 60-70% av hemjobbet mest för att jag har 1-2 timmar mer hemma pga av att hon pendlar med bilen till kneget och det tar tid.
Bra att du inte har kontrollbehov och sånt. Det är viktigt att man får vara lite fri i en relation med egna intressen och kompisar m.m. Jag hade gärna haft fritt förhållande men de flesta kärlekar jag träffat vill att man ska vara exklusiv.
Jag beundrar dig för att du kämpar och löser problem i förhållanden. Jag hålle rmed och jag kämpar med, fast till en viss gräns, och då släpper jag raskt och agerar. Struliga tjejer jag varit med brukar bli putt för de räknar med att deras killar ska fjäska och böna och be.. men det finns andra tjejer och det är väldigt osexigt med tjatiga, missnöjda, sura och lata partners. För mig har det också handlat om att man ska kunna skratta ihop, hångla mycket och ha ett aktivt liv, inte sitta i en jäkla soffa med mobilen... det är så dött liksom..
Det är bra att du låter honom fixa hushållet själv. Men du vill ju inte att han ska ha dig hos sig massor för att du ska vara hushållerska? Det låter ju som en sorts anställning liksom..
Jag hör att du är viktig för dina bonusbarn. Jag har sådana med som kramar mig och gillar sin styvfarsa massor - men de tidigare bonusbarn jag har är det ju rätt sällan man ses, även om det är kramar, skratt och minnen med de numera stora barnen. Allt hänger liksom ihop med den biologiska föräldern socialt och juridiskt. Jag var bara deras morsas förra kille som de gillade mycket.. så är livet för oss bonusföräldrar. Jag förstår din sorg över äldste sonens saknad och isolering.
Kallar han dig mamma t o m? Jag har alltid varit försiktig med att låta mina bonusbarn kalla mig pappa - men farbror/farsan (styvfarsan om folk frågat dem) har funkat. Själv sa jag far till min pappa i Skåne när jag var liten påg, det är det finaste.. men det har inte mina barn ens kallat mig, de säger pappa.
Du behöver fundera på vad du vill egentligen och om du kan vilja saker i steg med gränser för dig och kanske olika nivåer, vilka är dina lägsta nivåer med önskemål. Och du behöver prata vuxet med din kärlek.
Jag hoppas så att ni löser detta och att er kärlek och familj kan bli starkare av den här krisen. Om inte så är ju en separation ett steg för att kunna tänka efter. Skulle det visa sig att ni vill olika så måste ju vi som blir länade acceptera det fast det är smärtsamt.
Jag har blivit bryskt lämnad av två tjejer som efteråt ångrade sig rejält - men de dröjde med detta. Den ena kontaktade mig klokt och kärleksfullt efter ett halvår men då hade jag hunnit med att bli förälskad i en tjej som var helt otroligt fin, glad smart och så duktig i sängen. Åh.
Den andra tjejen blev arg och förvirrad och stalkade mig knäppt. Efter ett år skrev hon skumma brev med konstigheter och ännu tre år efter brytningen (som hon ville ha och inte ens diskutera, hon skulle ägna sitt liv helt åt barnen) stod hon med bilen ute på skogsvägen och kikade in i min och sambons hus.. hu.
Hennes barn saknade mig enormt, vilket kändes svårt. Vi träffades lite i smyg. Jag tror den tjejen hade nån sorts lättare psykproblem.
Styrkekram. Ta hand om dig och sköt om din sömn och hälsa. Var med vänner. Gråt ut och var arg ordentligt vissa begränsade stunder. Spotta upp dig. Du är duktig, värd att älska och du kan älska. Livet är både tufft och orättvist. Vi måste bara hantera det så gott vi kan.
Majja86 skrev 2020-01-28 23:29:14 följande:
Sebben: då måste jag fråga dig!! Vem av er är de som håller den andra en hemlighet?
Och varför gör du det mesta när de ska vara så jämställt?
Aldrig påstått att jag har husmorskomplex eller nått kontrollbehov då jag inte kontrollerar honom på nått sätt!
Jag uppmuntrar honom till allt här i livet och har gjort hela tiden! Aldrig ställt krav på honom, aldrig tvingar mig på honom heller varken i sociala sammanhang eller som förhållande!
Men han hävdar att vi gjorde slut i somras vilket vi INTE gjorde utan vi löste problemen och gick vidare!! Men att erkänna de för familj, barn och vänner de går inte än de serru!! Men vi får väl se vad kul han tycker att de är med ett ?jämställt? förhållande där han sköter sitt själv och sina barn!
Apropå barnen de älskar ja lika mycket dem, äldsta sonen blev en helt annan person fram tills sommaren, så slutade han vilja va med sina vänner och har inte tagit hit en enda kompis på 6 månader för att jag inte är kvar! Innan var de kompisar hela sommarlovet och helgerna, de va med å laga mat och skötte om hemmet!
Nu å andra sidan sitter äldsta sonen bara ensam och instäng och han vill inte ta dit kompisarna som är hos hans mamma