Inkludera barnen och erkänna
Hej!
Har en fråga till alla er som lever eller är tillsammans med någon annan än barnets förälder!
Har sedan 1 år och 6 månader varit tillsammans med en kille som har 2 barn, med olika mammor! I början så hette de ?Jag vill va säker på oss innan jag blandar in barnen och de utvecklar förtroende för någon de kanske inte håller med? visst de köper jag!
2019 i april flyttade vi ihop, i hela 4 månader innan han kasta ut mig, och tog en paus... Sedan efter ett par dagar ifrån varandra så kom han på att jo han ville ju va tillsammans med mig! Nu 5 månader senare så är vi tillsammans men att inkludera barnen igen eller ens erkänna att han är i ett förhållande är omöjligt!!! Nu ?vill han va säker på att vi aldrig kommer bråka, att vi verkligen håller i framtiden? och jag börjar tröttna nu!!
Vi har de jättebra under veckorna, sover tillsammans varje natt, och umgås helgerna han är barnledig, men så kommer barnhelgen ytterligare en vecka går och psyket tar mer stryk...
Är detta normalt? Hur lång tid kan han begära? Hur länge ska man stå ut? Och hur går man vidare från detta helt absurda förhållande enligt mig?
skönt att vara särbo och ha mysigt hos varandra
att vara ifrån varandra lite då och då med egentid och kompisar
skönt att slippa vara sambos
skönt att slippa varandras ungar och allt det trassel som det innebär
skönt att inte inkludera ungarna mer än att de vet att pappa har en tjej
Vad vill du på sikt? Måste du vara sambo snart och ha fler ungar? Är det det du vill? I så fall behöver du snacka med nubben om att göra en plan och i så fall behöver det i planen ingå att du ksa börja ha en bonusmorsas relation (läs på om sådana) till hans ungar. Är detta bråttom eller?