Inlägg från: Rödblå |Visa alla inlägg
  • Rödblå

Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

Är gärna med. Är 38 år och har två barn, födda -10 och -13. Trodde också att jag var klar med bebis, men så blev vi oplanerat gravida i höstas (slutade dock med missfall) men nu har vi kommit på att vi nog inte var färdiga i alla fall utan det vore jättefint med en liten till.

• Rödblå

Ninis83 ge inte upp hoppet än, är du säker på när äl var?

Det låter jobbigt med så lång cykel. Tycker all denna väntan mellan mens och äl och sen äl och bim är outhärdlig.

Min cykel brukar ligga mellan 28-33 dagar, men får se hur det blir nu efter missfallet. Tror jag hade äl i söndags men är verkligen inte säker. Kroppen är sig inte riktigt lik.

Har nog haft ganska lätt att bli gravid, även om det tog nio månader med dottern och typ sex med sonen, konstigt nog har de båda missfallen blivit till på första försöket respektive helt oplanerat, så gissar att det kommer ta längre tid nu när vi vill bli gravida :)

Hur tänker du kring åldern? Jag kan bli nervös över att det inte ska funka eller ta väldigt lång tid....

• Rödblå

Stumpan83 härligt att ni snart har er sladdis hos er! Jag håller på ett sätt med om att det finns ngt positivt med missfallen, att man vet att man kan bli gravid, samtidigt önskar jag inte min värsta fiende att gå igenom ett missfall.

Ninis83, jag har haft två MA, det första upptäcktes i vecka 11, men fostret hade dött i vecka 6 ungefär, det andra hade jag sett hjärtat slå på i vecka 8 men i vecka 12 visade det sig att den dött i vecka 10. Jag tror inte att man kan jämföra missfall och att senare alltid är värre, men det som gjorde mig så arg och ledsen var att jag kände att min kropp hade lurat mig, och att jag hade gått igenom alla de där jobbiga veckorna av illamående och oro i onödan.

Vi får helt enkelt hålla tummarna att det går snabbt och enkelt trots åldern!!! Jag försöker att vara positiv, men jag har lätt för att oroa mig.

Är lite inne på att testa att tempa men är lite rädd att det bara ska stressa mig, fast å andra sidan är jag ju redan lite stressad nu, haha, så kanske inte blir så stor skillnad. Men tycker också om att ha kontroll och koll.

Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?