• Zarch

Bonus som ABSOLUT INTE vill ha syskon

Nu tror jag inte att det är så många tonåringar som fullkomligt skulle älska att få ett litet syskon oavsett om det är bonusbarn eller ej. Däremot så kan jag tycka att en frisk kille eller tjej i övre tonåren borde fokusera mer på sig själv, sin framtid och sina egna intressen än på vad pappa och hans brud gör och inte gör.

Jag skulle inte sätta mig ner och prata ut med hans barn om era barnplaner, det skulle jag ta den gången du väl är på tjocken isåfall. För denna tonåring kommer själv växa upp och bli vuxen och förhoppningsvis slipper denne då sitta och ansöka om tillstånd till att få föröka sig så släpp det där.

Sedan får väl han eller hon bli sur och flytta ut om det skulle bli så då. Det är bara att vinka och säga hej då! Ni får sluta upp med att trippa på tå och vara skrajsna inför en söndercurlad brallis.

• Zarch
    Mint skrev 2020-01-19 09:26:29 följande:

Haha, tack. Ska försöka anamma din inställning

?Söndercurlad brallis? <3

Du är gravid alltså? Ja men grattis får man väl säga. Ja då måste ni väl berätta sinom tid, trodde mest att ni lite ängsligt tänkte sätta er och böna och be tonåringen om lov till att få skaffa barn och var det jag opponerade emot.

Sedan låter jag kanske lite dryg igen men se till att själv fokusera över din graviditet och kommande bebis och lägg bekymret över tonåringens reaktion på din partner istället. Han har uppfostrat och skapat det där lilla monstret till att tro att hela världen cirkulerar kring denne så då får han också vara den som parerar eventuella utspel som kan komma där. Tycker dock att du kan skita fullkomligt i det!
Svar på tråden Bonus som ABSOLUT INTE vill ha syskon