Bonus som ABSOLUT INTE vill ha syskon
Har träffat mannen i mitt liv. Allt är fantastiskt och nu väntar vi barn. Tidigt i graviditeten än så länge så vi har inte berättat för någon än.
Bonusbarnet är i övre tonåren och ensambarn. Ganska bortskämd om jag får säga det. Inte direkt den som bjuder till och anpassar sig efter andra. Hen har en en rätt knepig relation till sin mamma (eller om det är mamman som är knepig...) så hen bor här på heltid. Vi har en okej relation även om vi inte är jättetajta. Ser det som att jag är en vuxen förebild och vi bor ihop, men jag kommer aldrig att bli hens förälder.
Till saken hör att hen ABSOLUT INTE vill ha ett litet syskon. Av någon anledning har hen fått för sig att jag inte tänker skaffa barn och är lugn och trygg i den förvissningen. Jag har väl inte haft någon lust att inviga tonåringen i våra barnalstringsplaner eftersom jag tycker att det är en sak mellan de vuxna + att man ju inte vet om det alls blir något bara för att man försöker.
Pappan och jag är såklart eniga om att tonåringen inte bestämmer det här utan vi är lyckliga och ser fram emot vad som förhoppningsvis kommer, MEN vi fasar lite för att behöva berätta för hen. Pappan tror att det kan vara så illa att hen vill flytta ut.
Någon som varit med om liknande? Hur tacklade ni det?