Bästa skräckfilmen ever?
Har precis sett klart den. Den var väl okej, men lite seg.

Kanske dock inte skulle ha sett Babadook just nu när det är mörkt och regnigt och blåsigt ute. Har redan en livlig fantasi.
Har precis sett klart den. Den var väl okej, men lite seg.
Kanske dock inte skulle ha sett Babadook just nu när det är mörkt och regnigt och blåsigt ute. Har redan en livlig fantasi.
Jag gillar the Babadook just för att det INTE är en monsterfilm. Jag gillar psykologisk skräck mycket mer än jag gillar moster och splatter.
Håller med. Tyckte The ring var rätt creepy när jag såg den.
Jag gillar som många andra the Grudge, men jag tycker faktiskt att den amerikanska remaken är snäppet vassare än det japanska originalet (för ovanlighetens skull). Det som är så bra med de japanska skräckisarna är annars att de i grunden är så djupt sorgliga.
Jag tycker att the Babadook är ok, men inte så mycket mer än så. The conjuring bra tills det urusla slutet.
Jag gillar faktiskt också paranormal activity-serien, effektiva skräckisar enligt min mening.
Ett tips, om man som jag gillar Blair Witch Project, är the Ritual (tror den finns på Netflix). I mitt tycke ett guldkorn.
Men det finns såklart massor med suverän skräck! Går nog inte att säga vilken som är bäst, eftersom det finns så många varianter inom genren.
Jag har sett den, var dock när den precis hade kommit. Kan säga att jag stängde av mitt i för att den var så dålig.
Ja, det löste sig. Inga mardrömmar eller så. Jag såg att det går någon serie om skräckfilmer i olika gengre på svt play. Ska kolla in de efter jobbet.
Är det någon som har sett "Bad taste"? Det är en komedi/skräck. Peter Jacksons första film ever och den var banbrytande när den kom. Folk på den tiden tyckte det var för mycket våld i den.
Jag måste bara nämna Scream och Jag vet vad du gjorde förra sommaren. Har väl ingen direkt åsikt om de egentligen. Scream har dock förstörts för mig genom Scary Movie, vilken jag dock älskar. Måste nämna Bride of Chucky med. Ingen renodlad skräckis utan mer svart humor, men den är underbar!
Den kanske skulle passa bättre som ett drama?
Tack. Du får mig att rodna. Jag svarar på det först för det var precis vad jag behövde höra idag. . Bad Taste är nog inte din smak. Det var bara kul att nämna den. Jag bara älskar Scary Movie. jag kollar på de kanske en gång i månaden. Har 1-3.
Bride of Chucky är en svart komedi. Den är inte så läskig, mest rolig, om man har sån humor. Kolla in den om du får chansen. Kan starkt rekommendera den. .
Jag tackar och bockar. . Jag håller med att vi kan diskutera som civiliserade människor. Intressant att folk tycker olika, men det är sånt som för en diskussion framåt. Måste ge en komplimang tillbaka och säga att du är en skön person att prata med. .
Jag skulle vilja ha de andra delarna av Scary Movie. Hur många finns det?
Kul att vi kan tipsa varandra, tycker jag. .
SAS reklamfilm?