Inlägg från: Anonym (Mammamu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mammamu)

Rum

Dottern bor 99,9% hos mig.

Vi bor 8 timmar ifrån hennes pappa.

Skilda sen 2012.

Pappan har träffat en ny kvinna och hon har flyttat i i hans hus med sina barn.

Dotterns rum som hon haft sen nyfödd har nu bosatt av kvinnans ena barn.

Ändå lovade pappa att hennes rum skulle stå orört att ingen skulle få det.

För den nya kvinnans barn ville ha det rummet istället helt plötsligt.

Nu vägrade min dotter besöka sin pappa på jullovet.

Hon har sagt rakt ut till han att han är en svikare.

Hennes saker står nu i ett rum som hon inte valt.

Hennes rum var hennes trygghet och mys när hon var där.

Nya kvinnans dotter har lagt ut bilder på Instagram om hur fint hon har på SITT rum..

• Svar på tråden Rum
  • Anonym (Mammamu)
    Brumma skrev 2020-01-11 19:22:18 följande:

Trots att det måste kännas orättvist så kan jag förstå att man gör rumsfördelning efter vad som är mest praktiskt och vad som fungerar bäst för de som lever mkt tid i boendet. Ett rum som står till 99.9% tomt behöver kanske användas till annat.

Varför är hon inte där mer?

Vilket av rummen är störst? Vilket ligger bäst till?

Självklart borde pappan pratat med dottern först. Förklarat att ibland måste saker ändras för att fungera för många. Frågat om hon ville vara med och inreda nya rummet..

Hur bemöter du det hon säger?

Hennes rum ligger absolut inte bäst till utan mera avskilt.

Huset består av kök, vardagsrum, 6 sovrum, 1 kontor, 2 badrum, 3 toaletter, tvättstuga. Huset är på 225 kvm.

Min Fd har kvar sitt kontor där han alltid haft.

Han har min sin nya "vårt" sovrum. Kvinnas son har ett rum kvinnans dotter hade ett rum mer "centralt" men nu i höstas tjatat sig till detta rum.

Plats finns och är över.

Min dotter fick det rummet som liten 1 år ca efter som vi då hade vattenskador i flera rum. Hon skrek hela nätter typ när vi flytta tillbaka henne närmare oss. Så vi provade att flytta in henne igen till hennes rum och hon sov så gott.

Nu åker hon inte då det tar 8 timmar enkel resa.

Hon har åkt varje lov sen vi flyttade för 3 år sedan pga mitt jobb.

Jag säger att hon gör lösa detta med sin pappa.
  • Anonym (Mammamu)
    Anonym (***) skrev 2020-01-11 19:23:35 följande:

Hur ofta träffar hon sin pappa?

Känns inte som att 1% av tiden sak kräva ett eget  rum som bara står  där. Förstår din dotter inte varför de gör  som de gör? Är det rummet som gör att hon åker dit, eller bryr hon sig inte om  sin pappa?

Den nya kvinnans barn hade rum bättre till i huset. Alla har egna rum
  • Anonym (Mammamu)

Pappan har lovat henne att få sitt rum tills hon är vuxen och flyttar till eget.

Hon har under alla år varit hela lov sportlov påsklov hela sommarlov höstlov och jullov dock inte första och sista veckan på sommarlovet då är hon här.

Varför inte oftare his sin pappa?

Allt pga avstånd och restid.

Min dotter är 14 år nya kvinnans dotter 14 år hennes son 12 år.

Den andra barnet som nu tagit dotterns rum är mest för att sabotera.

På sommarlovet ställde hon till en scen och gapa och skrek att att min dotter hade finaste rummet bästa rummet att det var orättvist osv osv.

Vad jag förstår fortsatte hon och tillslut gav dom med sig tydligen.

Dottern känner sig åsidosatt.

För att lugna era nerver lite så nej han betalar inget underhåll. Jag tar barnbidraget HELA året. Sätter inte sprätt på dom utan sitter sen hon var nyfödd på ett konto alla pengar.

Jag vet att han månadssparar till dottern. 1000 kr i månaden på ett fondspar konto. Det är låst fondspar.

Det ska hon sen få vid eget boende.

Även mitt får hon då.

Varför inte underhåll?

Jag tjänar bra hennes pappa tjänar bra.

Min nya man tjänar bra.

Vi har här hemma 3 barn. Min dotter och hans 2 barn på 17 år och 19 år.

Den på 19 år jobbar 100% den på 17 år har extra jobb vid behov på helger och kvällar.

19nåringen betalar en summa här hemma varje månad mest för mat.

Här hemma tar ingen någon annans plats. Utan vi accepterar att det var såhär. Vi gör inget mot någons vilja.

Svar på tråden Rum