Anonym (Mammamu) skrev 2020-01-11 19:31:48 följande:
Hennes rum ligger absolut inte bäst till utan mera avskilt.
Huset består av kök, vardagsrum, 6 sovrum, 1 kontor, 2 badrum, 3 toaletter, tvättstuga. Huset är på 225 kvm.
Min Fd har kvar sitt kontor där han alltid haft.
Han har min sin nya "vårt" sovrum. Kvinnas son har ett rum kvinnans dotter hade ett rum mer "centralt" men nu i höstas tjatat sig till detta rum.
Plats finns och är över.
Min dotter fick det rummet som liten 1 år ca efter som vi då hade vattenskador i flera rum. Hon skrek hela nätter typ när vi flytta tillbaka henne närmare oss. Så vi provade att flytta in henne igen till hennes rum och hon sov så gott.
Nu åker hon inte då det tar 8 timmar enkel resa.
Hon har åkt varje lov sen vi flyttade för 3 år sedan pga mitt jobb.
Jag säger att hon gör lösa detta med sin pappa.
Centralt innebär inte alltid "bättre till", och avskilt innebär inte alltid sämre..
Huset är ungefär lika stort som vårt då - och även om det FINNS rum så att det räcker innebär det inte att alla fördelningar är lika välfungerande för vardagen.
Hur gamla är pappans nyas barn?
Min mans dotter fick byta rum när hon blev äldre för att det skulle fungera på bästa sätt för alla i familjen. Hon bodde hos oss vh, samt lov och vi fick helt enkelt planera om när hon blev äldre. Planeringen hade behövts göras ÄVEN om hon bott heltid (oavsett om hon var vårt gemensamma barn eller inte). Hon fick alltså inte byta rum främst för att hon inte bodde här på heltid, utan för att det passade vardagen bättre.
Skillnaden mellan hur vi gjorde förändringen och hur pappan här verkar ha gjort det är att vi involverade dottern ifråga, förklara, låta vara med och fatta vissa beslut osv.
Kanske sover även hennes bonussyster bättre i det rummet? Om hon bor där heltid eller varannan vecka är det rimligt att hon har ett rum hon sover bra i.
Är hon där hela loven alltså? Somrarna också?
Personligen tycker jag att "hon får lösa detta med sin pappa" är lika slapp inställning som pappan visar prov på om han inte involverat henne (HADE han förresten pratat med henne om detta innan? Eller var det bara ändrat utan förvarning? Det framgår inte riktigt.).. Att du flyttade med henne bort från pappan är ju anledningen till att hon inte bor där mer än nu och man kan ju tycka att ansvar för situationen som uppstått pga det även landar på dig här. Men oavsett så hjälpar man, stöttar och lotsar sitt barn i konflikter, man lämnar det inte vind för våg och backar därifrån..