Inlägg från: Anonym (Soctanten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soctanten)

Jag jobbar som socialsekreterare för barn och unga - Fråga mig vad du vill

Anonym (Noel) skrev 2020-01-31 02:33:46 följande:

Har du en snygg man?

Tycker inte alla att deras män är snygga?

Jag kan däremot säga att jag inte är en stereotypen soctant och min man således en ganska icke stereotypisk soctants man ;)
  • Anonym (Soctanten)
    Anonym (Anonymos) skrev 2020-01-31 23:44:33 följande:

Hej. Skolan har gjort orosanmälan på min son för att han bråkar i skolan med barnen som retar honom. Enligt min son så är det barnen som retar och säger extremt kränkande ord dessutom får han slag och sparkar från dem, ibland gör han inget tillbaka men ibland blir det nog för honom och börjar slå tillbaka. Jag har alltid sagt till han att prata med en vuxen eller lärare om något händer.

Men min son säger alltid mamma ibland finns det ingen vuxen på rasterna samt att skolan är låst när det är rast så ingen kan ta sig in, vad ska jag göra när jag får stryk då? Ska jag bara stå där? Frågar han?

Vill tillägga att skolan har många brister och flera barn i skolan är bråkiga. Min son har blivit sån som alltid slår tillbaka nu om det händer nått. Jag flera gånger tagit kontakt med lärarna angående bråk som sker mellan min son och andra barn i skolan. Bokstavligen kan lärarna inte lösa situationen mellan barnen. Det ända dom gör är att ringa föräldrarna sedan blir det inget mer.

Sonen har tidigare även berättat att 4 killar va på honom, fanns ingen lärare eller rastvakt på plats så han fick springa för livet, efter en stund ser han en lärare och han ber om hjälp och säger till läraren att barnen vill slå honom. Min son får svaret. DU FÅR KLARA DIG SJÄLV! Läraren gjorde inget och gick bara därifrån. Där och då fick han sparkar och slag från killarna. Självklart tog jag kontakt med lärarna men inget ändras.

Jag har funderat länge på att byta skola men min son älskar sina vänner där.