Jag jobbar som socialsekreterare för barn och unga - Fråga mig vad du vill
Har du en snygg man?
Jag kan däremot säga att jag inte är en stereotypen soctant och min man således en ganska icke stereotypisk soctants man ;)
Har du en snygg man?
Hej. Skolan har gjort orosanmälan på min son för att han bråkar i skolan med barnen som retar honom. Enligt min son så är det barnen som retar och säger extremt kränkande ord dessutom får han slag och sparkar från dem, ibland gör han inget tillbaka men ibland blir det nog för honom och börjar slå tillbaka. Jag har alltid sagt till han att prata med en vuxen eller lärare om något händer.
Men min son säger alltid mamma ibland finns det ingen vuxen på rasterna samt att skolan är låst när det är rast så ingen kan ta sig in, vad ska jag göra när jag får stryk då? Ska jag bara stå där? Frågar han?
Vill tillägga att skolan har många brister och flera barn i skolan är bråkiga. Min son har blivit sån som alltid slår tillbaka nu om det händer nått. Jag flera gånger tagit kontakt med lärarna angående bråk som sker mellan min son och andra barn i skolan. Bokstavligen kan lärarna inte lösa situationen mellan barnen. Det ända dom gör är att ringa föräldrarna sedan blir det inget mer.
Sonen har tidigare även berättat att 4 killar va på honom, fanns ingen lärare eller rastvakt på plats så han fick springa för livet, efter en stund ser han en lärare och han ber om hjälp och säger till läraren att barnen vill slå honom. Min son får svaret. DU FÅR KLARA DIG SJÄLV! Läraren gjorde inget och gick bara därifrån. Där och då fick han sparkar och slag från killarna. Självklart tog jag kontakt med lärarna men inget ändras.
Jag har funderat länge på att byta skola men min son älskar sina vänner där.
På fritiden samt på andra sociala ställen gör han absolut inga bråk. Han leker fint med alla barnen annars. Detta sker endast i skolan när barnen är på honom.
Vad gör socialtjänsten i det fallet? Är det fel att sonen gör självförsvar?