• pyssel

"Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?

Ja, det är väl aldrig kul att "nya" problem suger befintliga resurser. Det positiva är dock att kunskapen om VBE och vilka uttryck den tar sig, inklusive incels, har ökat hos myndigheter. Men det var väl väntat, den här utvecklingen, mtp hur MRA har fått förgreningar i "male supremacy" och liknande som incels hämtar näring ur.

#inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    KlantSmurfen skrev 2020-01-05 14:44:27 följande:

Du får gärna länka till något om terrordåd utförda av incels i Sverige

"Dåd", föregår "terrordåd" som riktar sig mot grupp. Tycker du inte att enskilt motiverade dåd av kvinnohatande incels jämte vad de själva, mfl likasinnade, ger uttryck för på nätet är ett incitament att ligga steget före och bevaka? Skolskjutningar begås ofta av personer som identifierar sig med antifeminism, kvinnohat, male supremacy och högerextremism. Verkligheten när det gäller löst organiserad terror eller "bara" inspiration är sällan så "renlärig" som jihad kan vara.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Tecum skrev 2020-01-05 15:15:05 följande:

Det är inte delvis sant, det är helt sant, tyvärr! Men du har också rätt i att subkulturer av olika slag ska övervakas och det gäller även  den del av incelrörelsen som terrorstämplats.

Trådstartens fråga är märklig, det är givetvis bra att resurser läggs på att förhindra terror. Varför behöver hon ens fråga? Antagligen för att hon drar alla incels över en kam och det innebär en stigmatisering av en STOR grupp oskyldiga. 

Varför inte istället fråga hur vi ska förhindra att ensamma, olyckliga och udda individer dras till våldsbenägna subkulturer? 

Varför tar du för givet att det är en kvinna? Samma tråd startades samtidigt på ett annat forum av en manlig signatur med samma inställning.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    pyssel skrev 2020-01-05 15:23:31 följande:

Varför tar du för givet att det är en kvinna? Samma tråd startades samtidigt på ett annat forum av en manlig signatur med samma inställning.

Alltså med inställningen att bevakning behövs.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2020-01-05 15:29:31 följande:

Över 80% av forumets medlemmar är kvinnor så jag anser att det är en rimlig gissning.

Nu var det ju inte det invändningen gällde utan det andra antagandet om varför det måste vara en kvinna.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2020-01-05 15:44:52 följande:

Byt ut incel mot muslim så ser du hur idiotisk er generalisering av en stor grupp män varav ett fåtal utgör en risk för kvinnor är.

Invändningen gällde antagandet att det var en kvinna med påstådda fördomar och svepande generaliseringar om incels. Skilj på äpplen och päron.

Jag generaliserar med god grund om vissa grupperingar - INOM vissa grupper. T.ex när det gäller jihad i Europa. Jag generaliserar INTE om hela gruppen som lever i ofrivilligt celibat, så vänligen klistra det på någon annan. Däremot finns det grunder att göra vissa generaliseringar baserat på observationer av det som kallas "incel-rörelsen". Förstår du skillnaden?
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    KlantSmurfen skrev 2020-01-05 15:55:06 följande:

För att kunna övervaka måste man också förstå dem så man vet vilka varningstecken man ska leta efter. Anonym (Anonym) håller inte med om att man ska förstå dem och h*n överdriver en hel del. Kritiserar man personen låter det "benhårt försvarar terroristerna"

Resten av ditt inlägg...Läs mina inlägg så kanske du förstår varför jag driver med feminister som gnäller om mansplaining

Nu kommenterade ju jag på frågan om terrordåd i Sverige. Ser inte hur du lyckas driva med feminister för att du hänvisar till "resten av mitt inlägg". Frågan om VBE är högst seriös och verklig för mig, både när det gäller tecken och förekomst, bl.a för att jag deltar i seminarier där också SÄPO är representerade för förebyggande av all VBE. Är där som professionell, inte som "feministisk representant i svepande generaliseringar", som en del i tråden tror att fokus på incel-rörelsen handlar om. Du länkbombar och citerar så mkt så få orkar läsa, så bortse från "resten av mitt inlägg" om det inte gällde dig.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    klyban skrev 2020-01-05 18:21:34 följande:

Varför svarar du dig själv?

Är du en som sitter på två stolar för retas, eller vad är detta?

Du förstår väl att det var ett tillägg??
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    klyban skrev 2020-01-05 18:39:15 följande:

Nej, absolut inte, då jag inte följt personen eller diskussionen.

Var inte det extremt uppenbart?

Jo, det var det, varför frågan var retorisk.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Huvudet i sanden) skrev 2020-01-05 19:18:31 följande:

Som kvinna har hon nog svårt att förstå hur mycket män det är som sitter ensamma.

Du gjorde precis samma misstag som Tecum.
    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden "Mäns hat mot kvinnor - ett växande terrorhot" vad tycker ni om att polisens resurser nu måste läggas på incels?